היעילות והבטיחות של שימוש ללא הגבלה בתומכני Endeavor Resolute (מתוך J Invasive Cardiol)

במאמר חדש שפורסם בכתב העת Journal of Invasive Cardiology מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש מהן עולה כי בטיפול היומיומי, תומכני Endeavor Resolute ZES (Zotarolimus Eluting Stent) הושתלו בעיקר בחולים עם התוויות מעבר למקובל ולוו בשיעור נמוך יחסית של סיבוכים לבביים ורה-וסקולריזציה של כלי המטרה.

במסגרת המחקר ביקשו החוקרים להעריך את הבטיחות והיעילות של שימוש לא-מוגבל בתומכני Endeavor Resolute ZES. יתרה מזאת, הם ביקשו להעריך את התוצאות הקליניות בעקבות שימוש בתומכנים אלו בהתוויות המקובלות ומעבר להתוויות המקובלות.

מדובר במחקר פרוספקטיבי, כאשר התוצא העיקרי היה סיבוכים לבביים מג’וריים, שהוגדרו כתוצא משולב של תמותה, אוטם לבבי ורה-וסקולריזציה של כלי המטרה (TVR או Target Vessel Revascularization). יעדי סיום משניים כללו תמותה, אוטם לבבי, רה-וסקולריזציה של כלי המטרה ותרומבוזיס של התומכן.

מדגם המחקר כלל 370 חולים. ב-311 חולים נעשה שימוש מחוץ להתוויות בתומכני Resolute (84%). לאחר מעקב ממוצע של 17.3 חודשים, שיעור סיבוכים לבביים מג’וריים עמד על 8.5% (31 חולים), שיעורי התמותה עמדו על 4.1% (15 חולים), שיעורי אוטם לבבי עמדו על 2.7% (10 חולים) ושיעורי רה-וסקולריזציה של כלי המטרה עמדו על 5.2% (19 חולים).

שיעורי אבחנה של תרומבוזיס של התומכן עמדו על 2.5% ( 9 חולים). שימוש בתומכנים מעבר להתוויות, בהשוואה לשימוש בהתאם להתוויות המקובלות, לא לווה בסיכון מוגבר לסיבוכים לבביים מג’וריים (9.4% לעומת 3.4%, p=0.13), תמותה (4.9% לעומת 0%, 0.14), אוטם לבבי (3.3% לעומת 0%, p=0.38) ורה-וסקולריזציה של כלי המטרה (5.5% לעומת 3.4%, p=0.75) מניתוח רב-משתנים עולה קשר בין סיבוכים לבביים מג’וריים ובין רה-וסקולריזציה קודמת (p=0.008), אך לא עם שימוש בתומכן מעבר להתוויות (p=0.07) .

החוקרים מסכמים וכותבים כי בקליניקה, תומכני ZES שימשו בעיקר לאינדיקציות מעבר להתוויות ומלווים בשיעור נמוך יחסית של סיבוכים לבביים מג’וריים ורה-וסקולריזציה של כלי המטרה.

J Invasive Cardiol. 2012;24(6):251-255

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה