האגודה למלחמה בסרטן במכתב לנתניהו ושטיינמיץ: העלו את המס על סגריות !

פרופ’ אליעזר רובינזון יו”ר האגודה למלחמה בסרטן, ומנכ”לית האגודה, הגב’ מירי זיו פנו היום במכתב גלוי לראש הממשלה נתניהו ושר האוצר שטיינמיץ בו הביעו תמיכה בכוונה להעלאת המסים על סיגריות ואלכוהול.

להלן נוסח המכתב:

הנדון: העלאת המס על סיגריות ומשקאות אלכוהוליים

האגודה למלחמה בסרטן יוזמת ופועלת במדינת ישראל, במשך שנים, בקידום המאבק במחלת הסרטן.

כגוף א-פוליטי, אין בכוונתנו להתייחס למכלול מרכיבי ההצעות של האוצר. מאידך, אנו תומכים בהחלטה הדוגלת בהעלאה משמעותית של מחירי הסיגריות ויודעים בוודאות  את השלכותיה החיוביות על הפחתת התחלואה והתמותה לא רק ממחלות הסרטן, אלא גם ממחלות לב, דרכי הנשימה וכד’. עפ”י נתוני משרד הבריאות בישראל מתים מדי שנה כ-10,000 איש כתוצאה מהעישון.

מעבר לעובדה שהעלאת מחירי הסיגריות  תציל חיים , כפי שהוכח הלכה למעשה, ומעבר לעובדה שהיא מהווה מקור הכנסה לא מבוטל למדינה, היא גם תחסוך משאבים עצומים למדינה  – במימון תחלואה, בפגיעה בפריון והיעדרות מהעבודה וכד’ .

הסיגריות המכילות כ-70 חומרים, שהוכחו מעל לכל ספק כמסרטנים.  מה גם שבניגוד לכל מוצר אחר, אין רמה של חשיפה למוצרי הטבק  שהינה בטוחה. לכן, עפ”י רשויות הבריאות והסביבה בעולם, העישון הוא גורם המוות מספר אחד הניתן למניעה.

בנוסף לכל אלה, מי שמעשן, ירוויח על ידי הגמילה מהרגל ממית זה לא רק את חייו , שהרי הוכח כי העישון מקצר את תוחלת החיים למעשן בכ – 15 שנה בממוצע, אלא גם מאות שקלים בחודש – עלות רכישת הסיגריות. אך יותר מכל אלה, העלאה משמעותית של מחיר הסיגריות הוכחה כמפחיתה את הסיכון להצטרפות מעשנים צעירים חדשים, שתעשיית הטבק מנסה ללכוד ולמכר.

גם העלאת המס על אלכוהול מבורכת, כאן, הסיכון לסרטן עולה משמעותית עם העלייה בצריכה. אך גם במקרה זה, המחיר הגבוה עשוי למנוע מצעירים לשתות אלכוהול ובכך לסייע לא רק בהפחתת תחלואה,  אלא גם במניעת אלימות, תאונות דרכים וכדומה.

לסיכום, אנו אכן מקווים שתעמדו בפני לחצי חברות הטבק המתוחכמות והלוביסטים הנמרצים שלהם, ותקבלו את ההחלטה הנכונה למען בריאות הציבור בישראל.

                             בכבוד רב ובברכה,

מירי זיו                                            פרופ’ אליעזר רובינזון

מנכ”ל                                              יו”ר האגודה למלחמה בסרטן

האגודה למלחמה בסרטן                     לשעבר נשיא ארגון הסרטן הבינלאומי ה-UICC

הערת המערכת: מערכת אי-מד מצטרפת לקריאה להעלאה משמעותית של המס על סיגריות. לגבי אלכוהול ראוי לבחון זאת ביתר סלקטיביות לאור המידע על ההשפעות הבריאותיות החיוביות של שתייה מתונה של אלכוהול

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה