ההשפעה של Liraglutide על גורמי סיכון למחלות לב וכלי דם בחולי סוכרת מסוג 2 (Endocr Pract)

מתוצאות מחקר חדש עולה כי Liraglutide (ויקטוזה) הינו טיפול תרופתי יעיל כנגד סוכרת, בין אם ניתן כטיפול בודד או בשילוב עם תכשירים אחרים או אינסולין, או כתחליף ל-Exenatide (ביאטה). הטיפול מביא להפחתת משקל הגוף, רמות HbA1c, לחץ דם סיסטולי, מדדי CRP וריכוז טריגליצרידים.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי הם ביקשו להעריך אם ל- Liraglutide, אגוניסט לקולטן ל-GLP-1 (Glucagon-Like Peptide 1), השפעה המגנה מפני מחלות לב וכלי דם, מעבר להשפעתו על רמות הסוכר בדם.

החוקרים ערכו ניתוח רטרוספקטיבי של הרשומות הרפואיות של 110 חולים שמנים עם סוכרת מסוג 2, שטופלו ב- Liraglutide למשך לפחות שישה חודשים, בין מרץ 2012 ועד אפריל 2011. הם עקבו אחר מדד מסת  הגוף, ריכוז HbA1c, לחץ הדם הסיסטולי, ריכוז CRP (C-Reactive Protein) ורמות השומנים בדם.

מהתוצאות עולה כי עם טיפול ב- Liraglutide חלה ירידה ממוצעת במשקל הגוף מ-120 ק”ג ל-115 ק”ג וירידה בריכוז HbA1cמ-7.8% ל-7.2%. עוד נרשמה ירידה בריכוז טריגליצרידים מ-173 מ”ג לד”ל ל-151 מ”ג לד”ל. לחץ הדם הסיסטולי הממוצע ירד מ-132 מ”מ כספית ל-125 מ”מ כספית. ריכוז CRP הממוצע ירד מ-4.7 מ”ג לליטר ל-3.2 מ”ג לליטר, לאחר טיפול ב- Liraglutide למשך 6 חודשים לפחות. ההשפעה של הטיפול ב- Liraglutide זוהתה בין אם החולים נטלו קודם לכן תרופות היפוגליקמיות פומיות בלבד, או בשילוב עם אינסולין או Exenatide.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ל- Liraglutide תועלת רבה בחולים עם סוכרת מסוג 2, בין אם ניתן לבדו או בשילוב עם טיפולים אחרים. Liraglutide הביא להפחתת רמות HbA1c, ומעבר לכך הביא גם לירידה במשקל הגוף, הפחתת ריכוז טריגליצרידים ורמות CRP וכן להפחתת לחץ הדם הסיסטולי.

Endocr Pract. 2012;18(2):140-145

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה