נתונים מבטיחים אודות הטיפול ב-Dabigatran בחולים לאחר ניתוח (Circulation)

נתונים חדשים מתוצאות מחקר RE-LY מניחים את הדעת בכל הנוגע לשיעור הדימומים בחולים המטופלים ב- Dabigatran ומיועדים להתערבות ניתוחית.  ממצאי המחקר פורסמו בכתב העת Circulation ומהם עולה כי שני המינונים של Dabigatran וקומדין מלווים בשיעור דומה של דימומים לאחר-ניתוח וסיבוכים תרומבוטיים, גם בחולים הנדרשים לניתוח דחוף או ניתוח מג’ורי.

לדברי החוקרים, פרופיל נוגדי הקרישה החדשים התאים יותר להתערבות ניתוחית, בהשוואה לקומדין, לאור זמן מחצית החיים הקצר יותר שלהם. המשמעות הינה כי ניתן להפסיק את הטיפול סמוך יותר לניתוח, בהשוואה לטיפול בקומדין. באופן זה מצמצמים את הזמן ללא טיפול בנוגדי-קרישה, שעשוי להיות מתורגם לסיכון נמוך יותר לאירוע מוחי. באופן זה גם נחסך הצורך בגישור בטיפול בנוגדי-קרישה. כמו כן, כאשר משיבים את הטיפול בנוגדי הקרישה החדשים, פעילות נוגדת-קרישה תאפויטית מופיעה כבר בתוך 12-24 שעות.

ההמלצות באשר למועד הפסקת הטיפול ב- Dabigatran לפני ניתוח משתנות בהתאם לתפקוד הכלייתי ולסוג הניתוח. במידה והתפקוד הכלייתי תקין ומדובר בניתוח עם סיכון נמוך לדימומים, אזי ניתן להפסיק את הטיפול ב- Dabigatran 24 שעות בלבד לפני הניתוח. בחולים עם הפרעה בתפקוד הכלייתי וניתוחים נוירולוגיים, המלווים בשיעורי דמם גבוהים, מומלץ להפסיק את הטיפול כבר חמישה ימים לפני הניתוח. ישנן המלצות ברורות בנושא.

בסקירה הנוכחית מדווחים החוקרים על שיעור הדימומים במחקר RE-LY החל משבעה ימים לפני ועד 30 ימים לאחר פרוצדורות פולשניות במדגם כולל של 4591 משתתפים. מדגם זה כלל 24.7% מטופלים ב- Dabigatran במינון 110 מ”ג, 25.4% מטופלים ב- Dabigatran במינון 150 מ”ג ו-25.9% מטופלים בקומדין. הפרוצדורות כללו הכנסת קוצב/דה-פיברילטור (10%), ניתוחי שיניים (10%), פרוצדורות אבחנתיות (10%), הסרת קטרקט (9%), קולנוסקופיה (9%) והחלפת מפרקים (6%).

בקרב חולים שחולקו לטיפול באחד משני המינונים של Dabigatran, המנה האחרונה של התרופה ניתנה בממוצע 49 שעות לפני הפרוצדורה, בהשוואה ל-114 שעות לפני הפעולה בקרב מטופלים בקומדין. גישור טיפול בנוגדי-קרישה עם הפרין ניתן ל-28% מהחולים תחת קומדין ו-16% מהמטופלים ב- Dabigatran. שיעור הדימומים סביב הפרוצדורה היה דומה בכל שלוש הקבוצות.

בהשוואה למטופלים בקומדין, בקבוצת החולים שטופלו ב- Dabigatran נרשמה עליה של פי ארבע בסיכוי לעבור את הפרוצדורה או הניתוח בתוך 48 שעות.

באשר לאירועים תרומבואמבוליים, 0.5% מהמטופלים אובחנו עם אירוע מוחי או תסחיף סיסטמי במהלך התקופה הבתר-ניתוחית.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי הסקירה תומכים בהשערה לפיה נוגדי הקרישה הפומיים החדשים מפשטים את תהליך הפסקת הטיפול התרופתי לצורך פרוצדורות אלקטיביות פולשניות.

Circulation 2012

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה