קרדיולוגיה

גישת PAP-NAP עשויה לסייע בהתמודדות עם חוסר היענות למכשירי CPAP (מתוך הכנס השנתי ה-26 מטעם ה-Associated Professional Sleep Societies)

ממחקר חדש שהוצג במהלך הכנס השנתי ה-26 מטעם ה-Associated Professional Sleep Societies עולה כי בחולים המתנגדים לטיפול במכשיר CPAP (Continuous Positive Airway Pressure), גישת PAP-NAP עשויה לסייע בהגדלת שיעורי ההיענות.

גישת PAP-NAP הינה אפשרות חדשה המוצעת בחלק ממרכזי השינה וכוללת שימוש בן שעתיים בלחץ אוויר חיובי, במהלכו מטפל עובד באופן אישי עם החולה, תוך התייחסות לצרכים הספציפיים להגברת הנוחות והסבילות של מכשיר ה-CPAP.

מהלך הכנס הציגו החוקרים תוצאות מחקר רטרוספקטיבי שכלל 76 חולים (35 גברים ו-41 נשים), בגיל ממוצע של 56 שנים.

החוקרים מדווחים כי 95% מהחולים הצליחו להתרגל לשימוש במכשיר CPAP עד לתום המפגש, אם כי שיעור זה ירד משמעותית במהלך השבועות הראשונים. למרות זאת, הם מסבירים כי הגישה הצליחה לשפר את ההיענות בלמעלה משליש מהחולים שהסתייגו מהמשך הטיפול במכשיר ה-CPAP. באופן ספציפי, הם מצאו כי ארבעה חודשים לאחר ההתערבות, ב-29 חולים (38%) ההיענות לטיפול הייתה הולמת (שימוש במשך ארבע שעות בלילה, או יותר). ב-26 חולים (34%) ההיענות הייתה חלקית וב-21 חולים (28%) הטיפול כשל.

החוקרים מנבאים כי עם מרווחי מעקב ארוכים יותר, חלק מהחולים עם היענות חלקית לשימוש במכשיר ה-CPAP ישתפרו ויענו על ההגדרה להיענות מלאה לטיפול.

מתוך הכנס השנתי ה-26 מטעם ה-Associated Professional Sleep Societies

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה