צוות הבריאות של המחאה מתריע מפני תהליך ההפרטה הזוחל של מערכת הבריאות (דהמרקר)

במסיבת עיתונאים שכינס אמש צוות הבריאות של המחראה החברתית טען פרופ’ גבי בן נון, מראשי הצוות שבו חברים 17 אנשי כלכלה ורפואה ופעילים חברתיים, שמערכת הבריאות עוברת תהליך של הפרטה, וכשכתוצאה מכך משפחה ממוצעת מוציאה כיום בחודש 700 ש”ח על שירותי בריאות, הרבה מעבר למתחייב במדינה שבה יש ביטוח בריאות ממלכתי.

חברי הצוות רואים בתהליך ההפרטה הזוחלת כסכנה הגדולה ביותר למערכת הבריאות. ההפרטה הזוחלת באה לידי ביטוי בביטוחים המשלימים של קופות החולים אשר מטשטשים את הגבולות בין רפואה פרטית לציבורית, הבעלות של קופות החולים על בתי חולים פרטיים, כמות הרופאים הגדלה והולכת המועסקת במקביל גם במערכת הציבורית וגם בפרטית, ועוד.

כל אלה לדעת חברי הצוות גורמים לכך שלקופות ולבתי החולים הציבוריים יש אינטרס לפתח ולקדם שירותים רווחיים יותר (רפואה אסתטית למשל) על חשבון שירותים אחרים (גריאטריה למשל).

הצוות מציע בין היתר להקטין את הכיסויים המוצעים ע”י הביטוחים המשלימים של הקופות ולהטמיע אותם בסל הבריאות תוך כדי העלאת מס הבריאות, וע”י כך להפוך את הביטוחים המשלימים לכאלה המספקים שירותים שוליים ולא חיוניים בלבד, ובמקביל לאסור אחזקה וניהול של בתי חולים פרטיים ע”י קופות.

לכתבה המלאה בדהמרקר

הערת עורך מדור מינהל רפואי: הרחבת הסל מול העלאת מס הבריאות נראה צעד נכון שיקטין אי שוויון מבלי לפגוע ממש באוכלוסיה שיש לה כבר ביטוח משלים (בהנחה שתוספת מס הבריאות לא תהיה גבוהה יותר מעלות הביטוח המשלים) ומאידך תיטיב עם האוכלוסיה (שהיא כיום המיעוט, כ-20% בלבד) שאין לה ביטוחים משלימים.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה