קרדיולוגיה

התועלת של תומכנים מצופי Zotarolimus בטיפול בחולי סוכרת (מתוך הכנס השנתי ה-21 מטעם ה-American Association of Clinical)

ממחקר חדש שהוצג במהלך הכנס השנתי ה-21 מטעם ה-American Association of Clinical Endocrinologists עולה כי עם תוכנים מצופי- Zotarolimus, Resolute, בחולים עם סוכרת שאינה תלויה באינסולין התוצאות טובות כמו בחולים ללא-סוכרת.

תומכן Resolute אושר ע”י מנהל התרופות והמזון האמריקאי לטיפול בחולים עם וללא סוכרת.

במסגרת המחקר בחנו החוקרים 878 חולים עם סוכרת מסוג 2 ו-1,903 חולים ללא סוכרת מחמישה מחקרים להערכת תוצאות הטיפול בתומכן Resolute. החולים טופלו בשל נגע אחד או שני נגעים בכלי דם נפרדים. 28.5% מהמשתתפים במחקר טופלו באינסולין.

חולים עם סוכרת היו מבוגרים יותר (65.2 לעומת 63.5); עם שכיחות גבוהה יותר של נשים (33.6% לעומת 25.6%), יתר לחץ דם (87.6% לעומת 73.1%) והיפרליפידמיה (86.2% לעומת 76.0%) והיסטוריה של PCI (34.6% לעומת 29.5%) או ניתוח מעקפים של העורקים הכליליים (10.5% לעומת 7.4%). שיעור האוטמים הלבביים הקודמים היה דומה בחולים עם סוכרת ובאלו ללא סוכרת.

השילוב של תמותה לבבית, אוטם לבבי ורה-וסקולריזציה של כלי המטרה תועד ב-57 חולים עם סוכרת (6.6%) בהשוואה ל-92 חולים (4.9%) ללא סוכרת (P=0.09). שיעורי תרומבוזיס של התומכן עמדו על 0.3% בשתי הקבוצות.

בחולי סוכרת שטופלו באינסולין שכיחות תופעות הלוואי הייתה גבוהה יותר, בהשוואה לחולים שלא היו תלויים בסוכרת. לאחר שנה אחת, שיעור יעד הסיום המשולב שכלל תמותה לבבית, אטם לבבי, TVR (Target Vessel Revascularization) עמד על 10.6% לעומת 5.0% (p=0.006).

לא תועד הבדל מובהק סטטיסטית ביעד הסיום המשולב בין חולים עם סוכרת שלא טופלו באינסולין וחולים ללא סוכרת (5.0% לעומת 4.9%, p=NS). בחולי סוכרת שלא טופלו באינסולין השיעורים היו דומים מאוד לאלו שתועדו בחולים ללא סוכרת.

החוקרים מקווים כי המחקר יסייע לקרדיולוגים, אנדוקרינולוגים ורופאים ראשוניים המטפלים בחולי סוכרת להבין את אפשרויות הטיפול הבטוחות והיעילות והחלופות לניתוח מעקפים.

מתוך הכנס השנתי ה-21 מטעם ה-American Association of Clinical

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה