ההשפעה של טיפול במטפורמין על שיעורי התמותה בחולי סוכרת מסוג 2 (PLoS Medicine)

במאמר חדש שפורסם בכתב העת PLoS Medicine מדווחים חוקרים על תוצאות מטה-אנליזה חדשה להערכת ההשפעה של טיפול במטפורמין על התחלואה והתמותה הקרדיווסקולארית בחולים עם סוכרת מסוג 2.

הסקירה כללה נתונים מ-13 מחקרים אקראיים-מבוקרים (כ-13,000 משתתפים: 9,560 מטופלים במטפורמין ו-3,550 חולים תחת טיפול קונבנציונאלי או פלסבו) להערכת הטיפול במטפורמין (במחקרים להשוואת מטפורמין מול דיאטה בלבד, מול פלסבו ומול אי-מתן טיפול; מטפורמין כטיפול נוסף והפסקת טיפול במטפורמין). יעדי הסיום העיקריים כללו תמותה מכל-סיבה ותמותה קרדיווסקולארית. יעדי סיום משניים כללו את כל המקרים של אוטם לבבי, אירועי שבץ מוחי, אי-ספיקת לב, מחלת כלי דם היקפית, קטיעות של גפיים תחתונות וסיבוכים מיקרווסקולאריים.

מהתוצאות עולה כי טיפול במטפורמין לא השפיע באופן מובהק סטטיסטית על התוצא העיקרי של תמותה מכל סיבה (יחס סיכויים של 0.99) או תמותה קרדיווסקולארית (יחס סיכויים של 1.05).

לטיפול במטפורמין גם לא הייתה השפעה על יעדי הסיום המשניים: אוטם לבבי מכל סוג (יחס סיכויים של 0.90), שבץ מוחי מכל סוג (יחס סיכויים של 0.76), אי-ספיקת לב (יחס סיכויים של 1.03), מחלת כלי דם היקפית (יחס סיכויים של 0.90), קטיעות גפיים תחתונות (יחס סיכויים של 1.04) וסיבוכים מיקרווסקולאריים (יחס סיכויים של 0.83).

החוקרים מסכמים וכותבים כי מממצאים אלו עולה כי אין עדויות לפיהן למטפורמין השפעה על שיעורי התמותה מכל-סיבה, שיעורי תמותה קרדיווסקולארית, או תחלואה קרדיווסקולארית בחולים עם סוכרת מסוג 2, למרות שדרושים מחקרים נוספים וגדולים יותר בנושא.

PLoS Medicine

לידיעה ב-NELM

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה