טיפול בקומדין במינון נמוך אפשרי בנשים הרות עם מסתם אאורטלי מכאני (J Am Coll Cardiol)

חוקרים מאיטליה מדווחים בעקבות מחקר חדש כי טיפול בקומדין במינון נמוך במהלך ההיריון הינו בטוח בנשים צעירות עם שתל מסתם אאורטלי מכאני. הטיפול נוגד הקרישה מפחית כמובן את הסיכון להתפתחות קריש במסתם המכאני, אך קומדין עשוי להעלות את הסיכון למומים בעובר.

החוקרים מסבירים כי ייעוץ קדם-ניתוחי לנשים צעירות המועמדות לניתוח החלפת מסתם הינו נושא מורכב לאור חוסר העקביות בהנחיות הזמינות וההשלכות הפסיכולוגיות, אתיות וחוקיות המרובות.

במהדורת 20 במרץ של כתב העת Journal of the American College of Cardiology מדווחים חוקרים על 17 נשים שהרו לאחר החלפת מסתם אאורטלי מכאני. במרכז הרפואי בו עבדו החוקרים הוצע לנשים ניסיון טיפול בן שלושה חודשים בנוגד-קרישה לפני ניתוח החלפת מסתם. הנשים במחקר זה שכולן קיוו להרות מאוחר יותר נתנו את הסכמתן למחקר, במהלכו הותר להם להגיע לערכי INR בטווח 1.5-2.5 עם טיפול יומי בקומדין במינון של מתחת ל-5 מ”ג. במידה והן נדרשו למינון גבוה יותר על-מנת להגיע לטווח זה, הוצע להם מסתם ביולוגי במקום מסתם מכאני.

לאחר שהרו, 16 נשים המשיכו בטיפול בקומדין במינון נמוך. אישה אחת טופלה במקום זאת ב-LMWH (Low Molecular Weight Heparin)והיא פיתחה תרומבוזיס של התומכן בשבוע 11; העובר שרד את הניתוח החוזר הדחוף של האם וההיריון הסתיים בהצלחה תחת טיפול בקומדין.

לא תועדו סיבוכים תרומבואמבוליים או המורגיים בקרב נשים שנטלו קומדין לאורך ההיריון, ו-16 ההריונות הסתיימו ב-16 תינוקות בריאים, שנולדו במועד.

מעקב צמוד אחר הנשים במהלך ההיריון הבטיח כי הטיפול בקומדין הביא לערכי INR ממוצעים של 1.9, שהיה נמוך מהערך לפני ההיריון ב-13 נשים וזהה לערך שקדם להיריון בשלוש נשים.

ייעוץ מקיף קדם-ניתוחי הינו הכרחי בנשים צעירות עם מחלה של מסתמי הלב המתכננות הריונות בעתיד. במקרים נבחרים ביותר ובמספר קטן של נשים העוברות השתלה של מסתם מכאני מדור-שלישי, טיפול בנוגד-קרישה במינון נמוך לא היה כרוך בסיבוכים לאם או לעובר.

החוקרים קוראים לערוך מחקרים נוספים בנושא.

J Am Coll Cardiol 2012;59:1110-1115

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה