תוצאות אבלציה לטיפול בפרפור פרוזדורים בחולים עם אי-ספיקת לב ו-CRT (מתוך J Am Coll Cardiol)

בחולים עם פרפור פרוזדורים ואי-ספיקת לב הנדרשים לטיפול ב-CRT (Cardiac Resynchronization Therapy), אבלציה של הקשרית בין הפרוזדור והחדר (AV Nodal Ablation , ובקצרה, AVNA) מלווה בשיעורי תמותה נמוכים יותר ותוצאות תפקודיות טובות יותר לפי מדד NYHA, כך מדווחים חוקרים מאוסטרליה במאמר חדש שפורסם במהדורת 21 בפברואר של כתב העת Journal of the American College of Cardiology.

החוקרים כותבים כי השיפור בתמותה וביכולת התפקודית עם AVNA לא לוותה בשיפור משמעותי במקטע הפליטה של חדר שמאל. התועלת של CRT מבוססת היטב בחולים עם אי-ספיקת לב תסמינית ומקצב סינוס, אך אין נתונים רבים בנוגע לתוצאות הטיפול בחולים עם פרפור פרוזדורים ואי-ספיקת לב.

במטרה להעריך את תוצאות AVNA במקרים אלו, החוקרים בחנו את הנתונים משישה מחקרים תצפיתיים שכללו 768 חולים עם פרפור פרוזדורים, שטופלו ב-CRT, מהם 339 עברו אבלציה של הקשרית בין הפרוזדור והחדר ו-429 שקיבלו טיפול תרופתי בלבד לאיזון קצב הלב.

שיעורי התמותה מכל-סיבה היו נמוכים משמעותית עם אבלציה, בהשוואה לטיפול תרופתי (יחס סיכון של 0.42), וכך גם שיעורי תמותה קרדיווסקולארית (יחס סיכון של 0.44).

כמו כן, ההבדל הממוצע במדד התפקודי לפי NYHA שעמד על 0.34-, עמד לטובת חולים שעברו AVNA. עם זאת, העליה במקטע הפליטה של חדר שמאל עם אבלציה, בהשוואה לטיפול תרופתי, לא הייתה מובהקת סטטיסטית.

החוקרים מציעים כי אחת הסיבות האפשריות בגינן AVNA לא אומצה באופן נרחב לטיפול בפרפור פרוזדורים בחולים המטופלים ב-CRT נוגעת לחשש מפני תלות בקוצב הלב. עם זאת, הם מציינים, סיבוכים הקשורים באובדן תפקוד קוצב הלב במקרים אלו הם נדירים מאוד.

החוקרים כותבים כי במטרה לאשר את הנתונים, דרושה הערכה פרוספקטיבית של AVNA בחולים עם פרפור פרוזדורים ו-CRT, במסגרת מחקר אקראי ומבוקר.

J Am Coll Cardiol 2012;59:719-726

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה