קרדיולוגיה

האם לניתוחי החלפת מפרק ברך השפעה על תוחלת החיים? (מתוך הכנס השנתי מטעם ה-American Academy of Orthopaedic Surgeons)

מתוצאות מחקר חדש שהוצגו בכנס השנתי מטעם ה-American Academy of Orthopaedic Surgeons עולה כי בחולים עם אוסטיאוארתריטיס חמורה של הברך לאחר  ניתוח החלפת ברך, שיעורי התמותה לאחר שבע שנים נמוכה במחצית בהשוואה לאלו שאינם עוברים את הניתוח.

לדברי החוקרים, ממצאי המחקר מספקים עדות נוספת לתועלת של ארתרופלסטיה של הברך.

החוקרים התמקדו במדגם של 5% מהחולים המבוטחים במדיקייר, בחיפוש אחר אלו עם אוסטיאוארתריטיס של הברך. הם חילקו את החולים לאלו שעברו ניתוח החלפת מפרק ברך (כ-80,000 משתתפים) ואלו שלא עברו את הניתוח (כ-53,000 חולים), בין השנים 1997-2009.

הם אספו את הנתונים אודות הנבדקים למשך עד שבע שנים, במטרה להשוות את הנתונים הבריאותיים שלהם ולהעריך את היקף ניצול שירותי הבריאות.

במהלך שבע השנים, הם מצאו כי סך תשלומי מדיקייר באלו שלא עברו את הניתוח עמד על כ-63,000 דולרים, זאת בהשוואה ל-83,000 דולרים בקרב אלו שעברו את הניתוח. ההבדל הבולט ביותר בין הקבוצות היה בשיעורי התמותה, כאשר בקבוצת החולים לאחר ניתוח החלפת ברך שיעורי התמותה היו קטנים במחצית (יחס סיכון של 0.48-0.54, p<0.001) בהשוואה לשיעורי התמותה לאחר שבע שנים בקרב אלו שלא עברו את הניתוח שעמדו על 3.1%.

כמו כן, לאחר שלוש שנים, עם ניתוח החלפת מפרק הברך, שיעורי אי-ספיקת לב היו מעט נמוכים יותר (21.1%, יחס סיכויים של 0.89, p<0.001) וכך גם היה לאחר שבע שנים (40.9%, יחס סיכויים של 0.93, p<0.001).

עם זאת, בשתי הקבוצות שיעורי סוכרת הי דומים (27.5% לאחר שנה אחת, ועליה ל-43.3% לאחר שבע שנים). בנוסף, באלו שעברו את הניתוח שכיחות דיכאון הייתה גבוהה יותר בשנה הראשונה לאחר הפרוצדורה (9.37%, יחס סיכויים של 1.28, p<0.0093), אם כי ההבדל נעלם בשנים הבאות.

החוקרים מודים כי המחקר אינו מוכיח כי ניתוח החלפת ברך מפחית שיעורי תמותה או אי-ספיקת לב וייתכן כי אלו שעברו את הניתוח היו בריאים יותר מלכתחילה, בהשוואה לאלו שלא עברו את ההתערבות הניתוחית.

מתוך הכנס השנתי מטעם ה-American Academy of Orthopaedic Surgeons

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה