בטיחות PCI בחולים עם היצרות חמורה של מסתם הוותין (Circulation)

במאמר שפורסם בכתב העת Circulation מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש מהן עולה כי שיעורי התמותה בטוח הקצר לאחר PCI (Percutaneous Coronary Intervention) אינם גבוהים מהרגיל בחולים עם היצרות חמורה של מסתם הוותין (Severe Aortic Stenosis).

לדברי החוקרים, לממצאים השלכות משמעותיות על הטיפול בהיצרות חמורה של העורקים הכליליים בחולים המועמדים ל-TAVR (Transcatheter Aortic Valve Replacement).

לרוב, חולים אלו עוברים ניתוח משולב להחלפת מסתם הוותין וניתוח מעקפים של העורקים הכליליים. עם זמינות TAVR הציעו מומחים את פרוצדורת PCI כחלופה לניתוח מעקפים אך מעט חולים עם היצרות חמורה של מסתם הוותין עברו צנתור.

במחקר הנוכחי, החוקרים התבססו על נתוני מאגר Cleveland Clinic interventional Registry וזיהו 254 חולים עם היצרות חמורה של מסתם הוותין שעברו PCI בין השנים 1998-2008. הם זיהו 508 חולים תואמים ללא היצרות של מסתם הוותין, שעברו PCI.

שיעורי יעד הסיום העיקרי שהוגדר כתמותה לאחר 30 ימים עמדו על 4.3% ו-4.7% בחולים עם ובלי היצרות של מסתם הוותין, בהתאמה.

בקבוצת החולים עם היצרות של מסתם הוותין, שיעורי התמותה לאחר שלושים ימים עמדו על 5.4% כאשר מקטע הפליטה של חדר שמאל היה קטן מ-30%, זאת בהשוואה ל-1.2% עם מקטע פליטה גבוה יותר. שיעורי התמותה היו גבוהים יותר גם עם מדד STS (Society of Thoracic Surgeons) של מתחת ל-10, בהשוואה למדד של 10 ומעלה (10.4% לעומת 0%).

החוקרים מסכמים וכותבים כי המחקר מספק נתונים מבטיחים בנוגע לבטיחות PCI בחולים עם היצרות חמורה של מסתם הוותין, לפחות בכל הנוגע לתוצאות בטווח הזמן הקצר, ללא עליה בתמותה בהשוואה לביקורות תואמות ללא היצרות של המסתם.

באופן זה, ניתן להמיר פרוצדורה משולבת בסיכון גבוה (שילוב ניתוח של המסתם עם ניתוח מעקפים) בשתי פרוצדורות בסיכון נמוך (צנתור של העורקים הכליליים והחלפת מסתם וותין בגישה זעיר-פולשנית).

Circulation 2012

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה