קרדיולוגיה

פחות אירועים קרדיווסקולריים בחולי סוכרת סוג 2 שטופלו עם מעכב DPP4 סיטגליפטין (ג’נוביה) בהשוואה לטיפול עם סולפונילאוריאה (מתוך כנס הסוכרת העולמי IDF – דצמבר 2011)

מסקירה חדשה שפורסמה בכנס השנתי ה-21 מטעם ה-IDF (International Diabetes Federation ) עולה כי שיעור הסיבוכים הקרדיווסקולאריים המג’וריים (MACE או Major Adverse Cardiovascular Events ) היה נמוך יותר בחולי סוכרת שטופלו ב-Sitagliptin (ג’נוביה) , בהשוואה למטופלים בסולפונילאוריאה.

במסגרת הסקירה בחנו החוקרים נתוני הבטיחות הקרדיווסקולארית משלושה מחקרים אקראיים, סמויים, שכללו חולי סוכרת מסוג 2, שחולקו באקראי לטיפול ב- Sitagliptin במינון 100 מ”ג ליום (1,226 חולים) או סולפונילאוריאה (Glipizide או Glimepriride , 1,225 חולים) כטיפול מונותרפי או כתוספת למטפורמין.

גיל המשתתפים עמד בתחילת המחקר על 56 שנים, בממוצע, עם ערכי HbA1c של 7.6 אחוז, וחציון משך סוכרת של 5 שנים. המאפיינים בתחילת המחקר היו דומים בשתי קבוצות הטיפול. משך החשיפה המצטבר של החולים היה 1,269 שנות-מטופל בקבוצת Sitagliptin ו-1,274 שנות-מטופל בקבוצת סולפונילאוריאה.

לא תועדו סיבוכים קרדיווסקולאריים מג’וריים (אירועים איסכמיים או תמותה קרדיווסקולארית) בקבוצת המטופלים ב- Sitagliptin , זאת בהשוואה ל-11 חולים שטופלו בסולפונילאוריאה ופיתחו לפחות אירוע קרדיווסקולארי מג’ורי אחד. כלומר, מדובר בשיעורי היארעות של 0 ל-100 שנות-מטופל בקבוצת Sitagliptin (0 אירועים), ו-0.9 ל-100 שנות-מטופל בקבוצת סולפונילאוריאה (11 אירועים). באשר לתמותה קרדיווסקולארית, שיעורי ההיארעות עמדו על 0 ל-100 שנות-מטופל (0 מקרי תמותה) עם Sitagliptin ו-0.4 ל-100 שנות-מטופל (5 מקרי תמותה) עם סולפונילאוריאה.

למרות שלסקירה הרטרוספקטיבית מגבלות, מהממצאים עולה כי בחולי סוכרת מסוג 2, המטופלים ב- Sitagliptin , שיעור נמוך יותר של אירועים קרדיווסקולאריים מג’וריים, בהשוואה לחולים המטופלים בסולפונילאוריאה.

לדברי החוקרים, אמנם מדובר בממצאים חשובים, אך דרושים מחקרים פרוספקטיביים בנושא. תוצאות סקירה קודמת של 19 מחקרים קליניים, להערכת הבטיחות והסבילות של Sitagliptin לא הדגימה עליה בסיכון לאירועים קרדיווסקולאריים עם Sitagliptin במינון 100 מ”ג ליום, בהשוואה לפלסבו או תרופות אחרות.

מתוך הכנס השנתי ה-21 מטעם ה-International Diabetes Federation

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה