קרדיולוגיה

איבחון STEMI בדרך לבית החולים מקצר משמעותית את הזמן עד להתערבות (National Association of EMS Physicians )

פראמדיק המאבחן אוטם חריף של שריר הלב לפני שהמטופל מגיע לבית החולים מאפשר קיצור משמעותי של הזמן עד התחלת הטיפול במעבדת הצינתורים, כך ע”פ מחקר חדש שהוצג בכנס האמריקאי הלאומי לרפואה דחופה באריזונה.

ע”פ המחקר משך הזמן בין ההגעה לבית החולים עד לביצוע ההתערבות (מה שמכונה בעגה הקרדיולוגית Door-to-balloon ) ירד בכמעט שעה, מכ-87 דקות ל-37 דקות, במקרים שבהם האבחנה שמדובר ב-MI חריף נעשתה כבר ע”י הצוות הרפואי בדרך לבית החולים.

נתונים אלה , וגם נתונים ממחקרים וממדינות אחרות, הראו שהאפשרות לאיבחון התקף לב במהלך הנסיעה לבית החולים חשובה ונחוצה לצורך קיצור למינימום של הזמן עד ביצוע ההתערבות.

החוקרים מסבירים שכאשר האבחנה נעשית בדרך הצוות בטיפול נמרץ לב וחדר הצינתורים יכולים להתכונן ולקצר את הזמן עד ביצוע הפעולות הדרושות.

המחקר הנוכחי, הופעל פרוטוקול חדש בחודש מאי 2010 באופן שגרם לפראמדיקים להפעיל מעבדות הצינתורים ב-38 מקרים של STEMI , ולהשיג זמן של 37 דקות מרגע ההגעה לביצוע הצינתור. זאת בהשוואה ל-47 מקרי STEMI שבהם הפראמדיקים לא הצליחו להודיע לבית החולים שזאת האבחנה, כשבמקרה זה הזמן בין ההגעה לבית החולים ולתחילת ההתערבות היה 87 דקות.

ב-28 מקרים אחרים של STEMI הגיעו המטופלים לבית החולים בכוחות עצמם, ואז הזמן שארך עד הטיפול היה 80 דקות.

כידוע, ההמלצות של ה-ACC הם לשאוף לזמן קצר יותר מ-90 דקות בין ההגעה להתערבות.

יש לציין שבמהלך הקמפיין הלאומי  “D2B” שהתקיים בארה”ב הזמן הממוצע מההגעה להתערבות פחת: החציון שהיה 96 דקות בסוף 2005 ירד ל-64 דקות עד ספטמבר 2010.

מבחינת דיוק האיבחון של הפראמדיקים נמצא שקבוצה של 103 פראמדיקים שנדרשו לפענח קריאות אלקטרוקרדיוגרמהשל 12 לידים , של 3 אירועי STEMI ו-2 NSTEMI הגיעה לתוצאות הבאות: 8.1% אובחנו בטעות כסובלים מ-MI עם רגישות של 92.6% וספציפיות של 85.4%.

לדעת המתדיינים בכנס גם עם שיעור האבחנה השגוייה שהתקבל לשימוש בשיטה יתרונות ברורים ויש מקום להשתמש בה.

לדיווח במדסקייפ

הערת המערכת: יש לציין שע”פ נתוני ה-ACSIS של 2010 זמן החציון מההגעה למיון ועד ההתערבות עמד על 45 דקות בלבד בקרב מטופלים עם STEMI ו-127 דקות במקרים של NSTEMI .

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה