האם יש תועלת להחלפת Carvedilol ב-Metoprolol בחולים עם אי-ספיקת לב (Cardiovasc Diabetol)

מתוצאות מחקר חדש עולה כי להחלפת טיפול בחסמי ביתא מ- Carvedilol(דימיטון) ל-Metoprolol Tartrate (ניאובלוק) או Metoprolol Succinate לא הייתה השפעה על תפקוד האנדותל, לחץ הדם או קצב הלב בחולים עם אי-ספיקת לב קלה.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי Carvedilol הוכח כטיפול עדיף על Metoprolol בשיפור התוצאות הקליניות בחולים עם אי-ספיקת לב, אך המנגנון האחראי להבדלים אלו עדיין אינו מובן. במחקר הנוכחי ביקשו החוקרים לבחון אם יש הבדל בתפקוד האנדותל, תפקוד האנדותל בעקבות אינסולין, לחץ דם אמבולטורי במהלך 24 שעות וקצב הלב במהלך טיפול ב- Carvedilol, Metoprolol Tartrate ו-Metoprolol Succinate בחולים עם אי-ספיקת לב.

מדגם המחקר כלל 27 חולים עם אי-ספיקת לב קלה, כולם החלו בטיפול ב- Carvedilol. המשתתפים חולקו באקראי לטיפול בן חודשיים ב- Carvedilol, Metoprolol Tartrate או Metoprolol Succinate.

מהתוצאות עולה כי לא נמצאו הבדלים בין שלוש קבוצות הטיפול מבחינת הרחבת כלי הדם התלויה באנדותל. זרימת הדם היחסית במינון הגבוה ביותר של סרטונין עמדה על 2.42 בקבוצת הטיפול ב- Carvedilol בתחילת המחקר, ו-2.14 לאחר חודשיים של טיפול ב- Carvedilol (p=0.34); 2.57 לפני טיפול ב-Metoprolol Tartrate ו-2.42 לאחר הטיפול (P=0.74) ובקבוצת Metoprolol Succinate עמדה על 1.82 ו-2.10 לפני ואחרי הטיפול, בהתאמה (p=0.27). לחץ הדם בשעות הלילה וקצב הלב לא השתנו בעקבות המעבר מטיפול ב- Carvedilol ל-Metoprolol Tartrate או Metoprolol Succinate.

החוקרים מסכמים וכותבים כי תפקוד האנדותל נותר ללא שינוי כאשר בוצעה החלפה של הטיפול בחסמי ביתא מ- Carvedilol ל-Metoprolol Tartrate או Metoprolol Succinate , וכן לא חל שינוי בלחץ הדם או בקצב הלב בחולים עם אי-ספיקת לב קלה.

Cardiovasc Diabetol. 2011;10(91) 

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה