התועלת הרפואית של יין אדום כנגד סרטן השד (J Womens Health)

מחקרים שונים נערכו בנושא צריכת אלכוהול, עם תוצאות סותרות. חלק מהמחקרים הדגימו יתרונות לצריכה מתונה של אלכוהול, בעיקר בכל הנוגע ללב; עם זאת, מחקרים אחרים מצאו עליה בסיכון לממאירויות מסוימות בעקבות צריכת אלכוהול בכמויות קטנות מאוד. כעת, ממחקר חדש עולה כי צריכת יין אדום עשויה לספק הגנה מסוימת כנגד סרטן השד. ממצאי המחקר הקטן פורסמו בכתב העת Journal of Women’s Health, והם עומדים בניגוד למחקרים קודמים שמצאו כי צריכת כל סוגי אלכוהול עשויה להעלות את הסיכון להתפתחות סרטן שד.

במחקרם בחנו החוקרים אם צריכת יין אדום ויין לבן משפיעה על רמות הורמונים בדם, באופן הדומה להשפעה של טיפול במעכבי ארומטז.

מדגם המחקר כלל 36 נשים שחולקו באקראי לקבוצת צריכה יומית של יין אדום (237 מ”ל ביום) או יין לבן (237 מ”ל ביום) במחזור הראשון, ולאחר מכן שתו את היין השני במחזור השני. דגימות דם נאספו פעמיים במהלך המחזור החודשי להערכת רמות ההורמונים בדם.

החוקרים מדווחים כי בנשים בריאות, לפני-מנופאוזה, קיים קשר בין צריכת יין אדום ובין רמות גבוהות יותר משמעותית של טסטוסטרון חופשי (הבדל ממוצע של 0.64 פיקוגרם למ”ל, p=0.009) ורמות SHBG (Sex-Hormone Binding Globulin) נמוכות יותר (הבדל ממוצע של 5.0 ננומול לליטר, p=0.007), בהשוואה ליין לבן.

בנוסף, רמות LH (Luteinizing Hormone) היו גבוהות יותר משמעותית עם צריכת יין אדום, בהשוואה ליין לבן (הבדל ממוצע של 2.3 mIU/mL; p=0.027). גם רמות FSH (Follicular-Stimulating Hormone) היו גבוהות יותר עם יין אדום, אך ללא הבדל מובהק סטטיסטית.

לדברי החוקרים, מדובר במחקר הראשון, למיטב ידיעתם, שדיווח באופן מבוקר על ההשפעה של יין אדום כמעכב ארומטז בנשים בריאות לפני-מנופאוזה. מתוצאות אלו, בשילוב עם נתונים תצפיתיים ומעבדתיים קודמים, עולה כי יין אדום מתפקד כמעכב ארומטז, עובדה העשויה להסביר מדוע צריכת יין אדום אינה מביאה לעליה בסיכון לסרטן שד ואף עשויה לצמצם את העלייה בסיכון לסרטן שד, הקשורה בצריכת אלכוהול.

החוקרים מדגישים כי דרושים מחקרים נוספים ובקנה מידה-גדול יותר, במטרה לקבוע את הבטיחות והיעילות של יין אדום כנגד סרטן שד.

J Womens Health (Larchmt). Published online December 7, 2011

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה