קרדיולוגיה

טיפול בסטטינים בנשים פוסטמנופאוזליות קשור לעלייה בסיכון לסוכרת (Archives of Internal Medicine )

ע”פ מחקר המתפרסם ב-Archives of Internal Medicine טיפול בסטטינים עשוי להיות קשור לסיכון מוגבר לסוכרת סוג בנשים פוסטמנופאוזליות.

המחקר מבוסס על ניתוח מידע של כ-162,000 נשים בגילים 50-79 שנכללו במחקר ה-WHI. שימוש בסטטין נבדק בתחילת המחקר ולאחר 3 שנים, וסטטוס הסוכרת נבחן מידי כל שנה.

כ-154,000 נשים זוהו ככאלה שאינן חולות סוכרת בתחילת המחקר. 7% מכלל המשתתפות דיווחו על שימוש בסטטינים בתחילת המחקר. זוהו 10,242 מקרים של סוכרת במהלך מעקב של כ-1 מיליון שנות מטופל. השימוש בסטטין בתחילת המחקר היה קשור עם סיכון מוגבר להופעת סוכרת עם סיכון יחסי של 1.71 שהיה מובהק סטטיסטי. גם לאחר ביצוע התאמות לגורמי סיכון שונים יחס הסיכון נותר מובהק ועמד על 1.48 , והוא נצפה בכל סוגי הסטטינים שבהם נעשה שימוש.

המחברים מסכמים שנראה כי סטטינים קשורים עם סיכון מוגבר לסוכרת באוכלוסיה זו אך אינם קוראים לשינוי ההמלצות הנוכחיות של איגוד הסוכרת האמריקאי למניעה ראשונית ושניונית של שימוש בסטטינים, שכן הטיפול מגן מפני סיכונים קרדיווסקולרים הקשורים לסוכרת. עם זאת, יש לדעתם מקום למחקרים נוספים בקבוצות שאינן סובלות מסוכרת בכדי לזהות אסטרטגיות טיפוליות אופטימליות של שימוש בסטטינים.

Archives of Internal Medicine, published early online on 9 January 2012

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה