הניסיון הקליני של טיפול ב-Ranolazine בחולים עם אנגינה יציבה כרונית (Ann Pharmacother)

בכתב העת The Annals of Pharmacotherapy פורסמו תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי ביוצאי צבא עם אנגינה יציבה, המקבלים טיפול תרופתי אופטימאלי, הוספת Ranolazine (רנקסה) הביאה לשיפור נוסף בתסמיני אנגינה.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי ל- Ranolazine תועלת מוכחת בטיפול בחולים עם אנגינה יציבה כרונית; עם זאת, מחקרים ראשוניים לא דרשו אופטימיזציה של הטיפול הקונבנציונאלי כנגד אנגינה יציבה בטרם מתן הטיפול. במסגרת המחקר הנוכחי ביקשו החוקרים לקבוע אם הוספת Ranolazine לטיפול אופטימאלי כנגד אנגינה יציבה, מביא לשיפור אנגינה באוכלוסיית יוצאי צבא עם אנגינה יציבה כרונית ותסמינים רפרקטוריים.

במחקר הרטרוספקטיבי התצפיתי נכללו 35 חולים שטופלו ב- Ranolazine. החוקרים אספו את נתוני שאלון SAQ (Seattle Angina Questionnaire) מכל המטופלים. היעד העיקרי היה השינוי במדדי SAQ מתחילת המחקר ולאחר חודש ושלושה חודשים מהתחלת הטיפול ב- Ranolazine. יעדים משניים כללו הארכה בעלת משמעות קלינית של מרווח QTc (מעל 500 מילי-שניות או עליה של לפחות 60 מילי-שניות מתחילת המחקר), תופעות לוואי של הטיפול התרופתי, שיעורי הפסקת הטיפול ואינטראקציה בין תרופות.

מהתוצאות עולה כי הוספת Ranolazine לטיפול אופטימאלי כנגד אנגינה לא-יציבה לווה בשיפור בכל מדדי שאלון SAQ לאחר חודש ולאחר שלושה חודשים, בהשוואה למדדים בתחילת המחקר (p<0.001). השינויים הממוצעים במדדי SAQ לאחר חודש ושלושה חודשים, בהתאמה, היו כדלהלן: מגבלה גופנית 9.86+ ו-11.94+; יציבות אנגינה 39.29+ ו-32.69+; תדירות אנגינה 26.79+ ו-25.38+; שביעות רצון מהטיפול 11.38+ ו-10.66+; ותפישת המחלה 16.85+ ו-18.59+. השיפור בכל ההיבטים, למעט שביעות רצון מהטיפול, היה מובהק סטטיסטית.

מבין שבעה חולים בהם העלו החוקרים את מינון הטיפול ב- Ranolazine ל-1000 מ”ג, פעמיים ביום, רק שניים הצליחו להמשיך בטיפול אחזקה במינון זה.

החוקרים מסכמים וכותבים כי הוספת Ranolazine לטיפול אופטימאלי כנגד אנגינה יציבה הביא לשיפור בתסמיני אנגינה, כאשר ניתן לאוכלוסיית יוצאי צבא עם אנגינה יציבה עיקשת.

Ann Pharmacother. 2012 Jan 3

לידיעה ב-PubMed

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה