קרדיולוגיה

היענות גבוהה יותר לדיאטה ים תיכונית קשורה להורדת הסיכון לשבץ מוחי (American Heart Journal )

היענות גבוהה לדיאטה ים תיכונית קשורה לסיכון מופחת לאירוע קורונרי חריף ושבץ, כך עולה ממחקר המתפרסם ב-American Heart Journal  .

החוקרים מציינים ברקע שלמרות שתפקידה של דיאטה ים תיכונית במניעה של מחלה קרדיווסקולרית הוערך וידוע, הקשר לשבץ מוחי כמעט ולא נבדק עדיין. מטרת המחקר הייתה לבחון את הקשר בין מידת ההיענות לדיאטה ים תיכונית ולסיכון של אירוע קורונרי חריף (ACS) או שבץ איסכמי.

השתתפו במחקר 1000 מטופלים שחולקו לקבוצות של 250 בכל אחת. קבוצה אחת כללה 250 מטופלים עוקבים שעברו ACS ראשון, קבוצה שנייה 250 שעברו אירוע שבץ ראשון, ו-500 קבוצת ביקורת מתאימה מבוססת אוכלוסיה עם התאמה של 1 ל-1 מבחינת גיל ומין.

נעשה ניתוח של גורמים סוציודמוגרפים, קליניים, פסיכולוגיים, תזונתיים ומשתנים נוספים של סגנון חיים. ההיענות לדיאטה ים תיכונית הוערכה ע”פ מדד ה-MedDietScore שנע בטווח של בין 0 ל-55 .

לאחר ביצוע התאמות נמצא שכל דרגה בסולם של ההיענות היה קשור להפחתה ברמת הסיכון לפי יחס של 0.91 ל-ACS , ושל 0.88 לשבץ איסכמי. (ההפחות בסיכון היו מובהקות סטטיסטית).

החוקרים מסכמים כי העבודה הנוכחית מרחיבה את הידע על ההשפעה המגינה של דיאטה ים תיכונית בכך שהיא מציגה את הקשר בין שיפור ההיענות לירידה בסיכון לשבץ.

American Heart Journal. 2011;162(4):717-724

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה