קרדיולוגיה

בדיקת טומוגרפיה ממוחשבת אנגיוגרפיה להערכת העורקים הכליליים מביאה לשיפור תוצאות PCI (מתוך Am J Cardiol)

חוקרים מפולין וארצות הברית מדווחים במאמר חדש שפורסם ב-American Journal of Cardiology כי ממצאי בדיקת טומוגרפיה ממוחשבת אנגיוגרפיה להערכת העורקים הכליליים ( CTCA או Computed Tomography Coronary Angiography) עשויים לסייע בתכנון פרוצדורות PCI (Percutaneous Coronary Intervention).

לדברי החוקרים, יותר ויותר חולים מופנים לאנגיופלסטיה של היצרות שאובחנה בבדיקת CTCA. הם סבורים כי כאשר הנתונים זמינים לפני אנגיופלסטיה, הם עשויים להשפיע על גישת הטיפול ולהביא לשיפור בתוצאות הקליניות.

החוקרים ערכו מחקר פיילוט במסגרתו חולים חולקו באקראי לאנגיוגרפיה עם הנחיית CTCA או הנחיית אנגיוגרפיה בלבד לקראת פרוצדורת PCI. בקבוצת ההתערבות, החוקרים תכננו מראש את מהלך הפרוצדורה על-סמך בדיקת CTCA.

יעדי הסיום העיקריים היו שטח התומכן המינימאלי ושטח הלומן המינימאלי כפי שנקבע לפי בדיקת IVUS (Intravascular Ultrasound) שבוצעה לאחר תוצאות אנגיוגרפיות אופטימאליות.

מדגם המחקר כלל 60 חולים עם 64 נגעים. אורך המקטע אליו הוכנס תומכן היה ארוך יותר משמעותית בקבוצת CTCA (23.8 מ”מ לעומת 19.5 מ”מ), וקוטר התומכן הנומינאלי היה גדול יותר (3.27 לעומת 3.09). שטח התומכן המינימאלי היה גדול יותר (6.62 לעומת 5.80 מילימטרים). שטח הלומן סביב התומכן היה גדול יותר משמעותית בקבוצת CTCA, ונטל הנגע הטרשתי היה קטן יותר משמעותית (50% לעומת 58%).

לאור זאת, החוקרים קבעו כי הגישה עשויה להביא לשיפור בתוצאות האקוטיות לאחר השתלת תומכן באופן ספציפי, כוונתם לכיסוי טוב יותר של הנגע והתפשטות טובה יותר של התומכן. כעת הם קוראים לערוך מחקרים נוספים וגדולים יותר, שיתמקדו בתוצאות הקליניות.

Am J Cardiol 2011

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה