קרדיולוגיה

שכיחות גבוהה של גורמי סיכון קרדיווסקולאריים לא-מאובחנים בחולי פסוריאזיס (J Am Acad Dermatol)

ממחקר חדש שפורסם בכתב העת Journal of the American Academy of Dermatology עולה כי בחולים עם פסוריאזיס בדרגה בינונית עד חמורה שכיחות גבוהה של גורמי סיכון לא-מאובחנים למחלות לב וכלי דם.

במסגרת המחקר ביקשו החוקרים להעריך את האבחנה והטיפול בגורמי סיכון קרדיווסקולאריים בחולים עם פסוריאזיס בדרגה בינונית עד חמורה. הם בחנו את ההיסטוריה הרפואית של קרוב ל-2,900 חולים שלקחו חלק בשלושה מחקרים בשלב 3 להערכת הטיפול ב-Ustekiunumab.

הנתונים כללו מידע אודות סוכרת, יתר לחץ דם והיפרליפידמיה, כמו גם רמות סוכר בצום, רמות שומנים בצום וערכי לחץ דם. החוקרים בחנו גם את נתוני FRS (Framingham Risk Scores) לעשר שנים ואת מספר החולים שענו על יעדי הטיפול מבחינת רמות הסוכר והשומנים בדם ולחץ הדם.

ב-58.6% מהחולים עם פסוריאזיס בדרגה בינונית או חמורה זוהו לפחות שני גורמי סיכון למחלות לב וכלי דם וב-28.8% זוהו שלושה גורמי סיכון קרדיווסקולאריים ומעלה. ממדדי פרמינגהאם עולה כי 18.6% מהחולים היו בסיכון גבוה לאירועים קרדיווסקולאריים ו-12.3% היו בסיכון בינוני.

החוקרים מצאו גם כי חלק מהחולים סבלו ממחלות רקע קודמות בתחילת המחקר, שלא אובחנו עד כה (סוכרת, 2.3%; יתר לחץ דם, 9.1%; היפרליפידמיה, 4.9%). בחלק מהמקרים היה ידוע על מצבים רפואיים אך לא ניתן טיפול (סוכרת, 19.1%; יתר לחץ דם, 28.1%; היפרליפידמיה, 38.6%). אחוז החולים שענו על יעדי הטיפול בתחילת המחקר עמד על 59.6% מהחולים עם יתר לחץ דם, 69.7% מהחולים עם היפרליפידמיה ו-36.7% מאלו עם סוכרת.

J Am Acad Dermatol. Published online October 24, 2011

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה