קרדיולוגיה

על רקע אי הגעת מתמחים לעבודה אמש דיווחים על עומסים חריגים ברמב”ם, איכילוב ובשיבא בעיקר במחלקות ספציפיות (YNET)

ע”פ דיווחים מחדר המצב של משה”ב ובתקשורת, עיקר העומס בשל אי הגעת מתמחים לעבודה אמש נרשם בבתי החולים הגדולים יותר: רמב'”ם, איכילוב, שיבא .  במוקדי העומס נדחו פעילויות לא דחופות ומומחים מילאו את מקום המתמחים בתורנויות לילה.

בסה”כ ע”פ הדיווח לא הגיעו אמש 420 מתמחים לעבודה. בשלב זה אין עדיין הכרעה של בית הדין הארצי לעבודה באשר לבקשת האוצר להטיל צווי מניעה על ההתפטרויות.  

לדיווח מפורט ב-YNET

הערת המערכת. מבחינה תקשורתית ההד העצום של השיחרור הקרוב של גלעד שליט מחד והעלייה הצפוייה בפופולאריות של רה”מ נתניהו בעקבות כך, ופירסום שיאני השכר מאידך (8 מתוך 10 המובילים בשכר בשירות הציבורי הם רופאים…) נראה שלא עושים טוב למאבק המתמחים…התחושה היא שגם בקרב הציבור הרחב וגם בתקשורת יש פיחות מסויים באהדה למאבק ויותר ויותר קריאות לגילוי אחריות ומתינות. ראו כאן למשל מאמר המערכת ב”הארץ” מאתמול – “לחזור לבתי החולים” שאף שר האוצר שטייניץ ציטט ממנו בהתלהבות אמש בראיון לגלי צה”ל.   יכול להיות שהדבר הנכון כעת מצד המתמחים הוא מצד אחד לקבל את ההצעות (בהנחה שהן אכן רציניות) כפי שהועלו ע”י רה”מ לשיפור תנאי מתמחים ומומחים צעירים ולחזור למערכת, אבל – בתנאי שבמקביל תוקם ועדת בדיקה של אנשי מקצוע שתבחן ותמליץ על רפורמה מקיפה במערכת הבריאות שתתן מענה לקשיים ולכשלים של מערכת הבריאות הציבורית, מקומו של השר”פ, תיאגוד בתי החולים הציבוריים כתאגידים עצמאיים ועוד. רפורמה כזו אם אכן תמומש ותביא לשיפור בתפקוד המערכת הרפואה הציבורית תוכל גם להביא לשיפור תנאי העבודה של אנשי המקצוע במערכת על בסיס רציונל כלכלי אמיתי ללא קשר ישיר להסכם שכר  זה או אחר.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה