קרדיולוגיה

בדיקת אולטרה-סאונד של אתר הדיקור טרם PCI מסייעת בהפחתת סיבוכים וסקולאריים (Am J Cardiol)

בדיקת אולטרה-סאונד מהירה של אתר דיקור העורק הפמוראלי לפני PCI (Percutaneous Coronary Intervention) אלקטיבי, עשויה להפחית את הסיכון לסיבוכים וסקולאריים בשלב מאוחר יותר, כך מדווחים חוקרים מגרמניה במאמר חדש שפורסם בכתב העת American Journal of Cardiology.

החוקרים כותבים כי מדובר בכלי פשוט המשפר את בטיחות צנתורים כליליים בגישה פמוראלית. הם מסבירים כי סיבוכים וסקולאריים הינם הסיבוכים הנפוצים ביותר בעקבות PCI. דיקור מונחה בדיקת אולטרה-סאונד בזמן-אמת עשוי להפחית את הסיכון, אך קשה לבצעו במעבדת הצנתורים.

החוקרים בחנו את תוצאות הפרוטוקול הפשוט ב-848 נבדקים, שכלל בדיקה גופנית ובדיקת אולטרה-סאונד של המפשעה והרגליים ביממה טרם PCI. הבודקים העריכו את קוטר העורק הפמוראלי המשותף, ואת הזרימה בעורק, ביחד עם זרימה בעורק הפמוראלי השטחי הפרוקסימאלי. בהמשך, הם סימנו על העור את אתר התפצלות העורק הפמוראלי, ונוכחות, היקף ומיקום נגעים טרשתיים והיצרות.

עם גישה זו, שיעור הסיבוכים הוסקולאריים באתר הדיקור עמד על 1.9%, בהשוואה ל-4.2% בקבוצת הביקורת (יחס סיכויים של 0.44, p=0.005).

החוקרים מסכמים וכותבים כי היתרון המג’ורי של גישה זו נובע מכך שאין צורך בציוד נוסף במעבדת הצנתורים; מדובר בבדיקה לא-פולשנית, זמינה וישימה; הסימונים על העור מסייעים בזיהוי המיקום האופטימאלי לדיקור.

Am J Cardiol 2011

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה