הסיכון לפתח COPD במהלך החיים הוא של כ-25% (מתוך ה-LANCET)

מחקר חדש מה-LANCET קובע ש-1 מכל 4 אנשים צפוי להיות מאובחן כחולה ב-COPD במהלך חייו. מדובר במחקר קנדי מבוסס אוכלוסיה שביצע הערכה מקיפה לסיכון לאורך החיים.

כוונת החוקרים הייתה לבצע הערכה של הסיכון למשך תקןופת חיים לפתח COPD מאובחן במסגרת אוכלוסיה מעורבת מבחינה תרבותית בצפון אמריקה. קבוצת המחקר ביצע מחקר קוהורט רטרוספקטיבי ארוך טווח, תוך שימוש במאגרי המידע של מחוז אונטריו בקנדה, המכיל כ-13 מיליון איש.  

החוקרים ריכזו מידע החל משנת 1996 של כל האנשים אשר היו ללא אבחנה של COPD , ונעשה אחריהם מעקב של 14 שנה שבו נאספו דיווחים של אבחנה של COPD ע”י רופא, הגעה לגיל 80 או מוות.

כל האוכלוסיה של אונטריו מתחת לגיל 80 אשר היו ללא אבחנה קודמת של COPD נכללו במחקר.

החוקרים מדווחים שמתוך 13 מיליון איש, כ-580,000 אובחנו כחולי COPD במהלך התקופה. הסיכון לאבחנה של COPD עד גיל 80 היה 27.6% . הסיכון היה גבוה יותר (29.7%) בגברים בהשוואה לנשים (25.6%). סיכון מוגבר היה קשור למעמד סוציואקונומי נמוך (32.1%) בהשוואה למעמד גבוה (23%). גם מגורים באיזור חקלאי היו קשורים לסיכון גבוה יותר (32.4%) בהשוואה למגורים עירוניים (26.7%).

החוקרים מדגישים כי הסיכון לאורך החיים של COPD הוא דומה או גבוה לתחלואות אחרות אשר מקבלות לרוב תשומת לב ציבורית ורפואית גבוהה יותר. כך למשל,  הסיכון ל-COPD היה כפול מזה של אי ספיקת לב, ובערך פי 3-4 מאשר אוטם שריר הלב, סרטן שד, וסרטן הערמונית.

החוקרים מסכמים שהמימצאים היחודיים הללו שופכים אור על הנטל הקשה של COPD על החברה, וחשוב לכן לחנך את הציבור על הצורך בתשומת לב ויצירת מקורות להתמודדות עם המחלה. המימצאים גם צריכים לתמוך לדעתם בעידוד הפסקת עישון ואסטרטגיות אחרות להפחתת נטל ה-COPD .

Lancet. 2011;378:964-965, 991-996

הערת המערכת: עוד סיבה טובה וחשובה למי שטרם הצטרף לקורס האינטרנטי לניהול COPD שהוקם ביוזמת וניהול האיגוד לרפואת ריאות – להצטרף…

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה