קרדיולוגיה

המתמחים דחו הצעת ליצמן שמאשים אותם בהיגררות לספינים של יועצי תקשורת (דהמרקר, משה”ב)

ע”פ דיווח בדהמרקר, המתמחים הודיעו אמש כי אינם מקבלים הצעת ליצמן (בתמונה) לשפר את שכרם באמצעות מנגנון “פול טיימר” כשלטענת המשרד יוסיף כ-10,000 ש”ח לשכר כל מתמחה עם תקצוב נוסף, מעבר להסכם שהושג,  של כ-100 מיל’ ש”ח לשנה.

בהודעת המתמחים נאמר : “הועברה הצעה לא פורמלית לצ’פר מספר מגוחך של כ-200 רופאים מתוך אלפי רופאים צעירים. המערכת, ובראשה ראש הממשלה נתניהו כנראה עדיין לא הפנימו עד כמה עמוק המשבר בבתי החולים המצריך פיתרון אמיתי ולא פלסטר לסרטן. נתניהו ממשיך להסיר כל אחריות מחיי החולים וטומן ראשו בחול נוכח הקריסה המתקרבת של בתי החולים”.

מנגד פירסם היום ליצמן את ההודעה הבאה:

“בימים האחרונים ניהל סגן שר הבריאות ח”כ יעקב ליצמן שיחות ארוכות עם נציגי המתמחים. במהלך השיחות  הבהיר להם כי הוא מעריך ומוקיר את עבודתם ורואה בהם את עתיד הרפואה בישראל. סגן השר הודיע כי עם כל האמפתיה למאבקם, אין כל אופציה חוקית לפתוח הסכם שנחתם על פי כל דין.

יחד עם זאת ולמרות האמור לעיל, הציע סגן השר, להוסיף למעלה ממאה מיליון שקלים, תוספת לשכרם של רופאים מומחים צעירים, שיבחרו לעבוד במשך כל שעות היום במערכת הציבורית. זאת במסגרת מנגנון ?פול טיימר? על פי סיכום שהתקבל עם האוצר לפני מספר חודשים ושאותו הציע סגן שר הבריאות כעת  כפתרון. 

מדובר בכעשרת אלפים שקלים נוספים למשכורת, מלבד עלות ההסכם לכאלף רופאים. בכך הוא הבטיח את עתידם הכלכלי בשנים הקרובות.

  אמש, סמוך לחצות הם בחרו המתמחים לדחות הצעה זו באמצעות הודעה לעיתונות, תוך הפצת נתונים שאינם מדוייקים בעליל ומבלי שטרחו ליידע את סגן השר ואת מנכ?ל המשרד על כוונתם.

סגן השר מיצר על התנהלותם והיגררותם לספינים של יועצי תקשורת, להם יש כנראה ענין בהחרפת המאבק,  שכן הם היחידים שמרווחים כעת מהמשבר ומקבלים תמורה הגונה.

סגן השר הודיע כי ימשיך לקדם הצעתו להוספת למעלה ממאה מיליון שקלים לרופאים שיבחרו לעבוד במערכת הציבורית במשרה מלאה, עם קבוצות רופאים אחרים שיודעים להעריך תוספת כה משמעותית בשכרם. ”

המתמחים ממשיכים להיאבק גם באמצעות העלאת סרטונים לרשת, שניים מהם הועלו היום גם לרפואה ביוטיוב באי-מדיה , האחד מציג דיון בין שני מתמחים העוברים על ההסכם והשני קליפ המבוסס על “הבטחתם יונה, עלה של זיית”

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה