קרדיולוגיה

המחלוקת בתוך הקהילה הרפואית עדיין בעיצומה: 352 מתמחים התפטרו שוב (הארץ, הר”י, ועוד)

כפי שמדווח היום ב”הארץ” 352 מתמחים הגישו מחדש את מכתבי ההתפטרות שלהם. ההכנות להקמת אירגון רופאים חלופי גם נמשכות. במקביל, סגן השר ליצמן נפגש עם נציגי המתמחים ולמרות שהסביר שאינו יכול לפתוח מחדש הסכם קיבוצי דווח כי יינסה למצוא פתרונות ותוספת תקציבים לצורך פתרון הבעייות שהוצגו בפניו.

בתגובה לקריאות להתפטרות ד”ר אידלמן מתפקידו כיו”ר הר”י דווח כי הוא אינו מתכוון לעשות כך ואינו מאמין בתועלת של הקמת אירגון מתחרה להר”י.

ע”פ הסקר של אי-מד   שבו השתתפו כבר כ-950 רופאים, פחות מ-4% תומכים בהסכם, וכ-57% מתנגדים להסכם וקוראים להתפטרות הנהגת הר”י.גם  סקר נוסף שפירסמה “רשת רפואה” היום מצביע על תמיכה של 82% מהמשתתפים בהתפטרות המתמחים.

יחד עם זאת נשמעים גם קולות התומכים בהסכם ובהנהגת הר”י. אמש דווח על תמיכת מנהלי בתי חולים מהפריפריה והיום מפרסמת הר”י מכתב תמיכה שהגיע מהאגודה לזכויות החולה, המוצג כאן  לפניכם:

ד”ר אידלמן הנכבד,

הנדון: ברכות והערכה לרגל ההסכם שנחתם מול משרד האוצר

אנו שמחים לברך אותך ולהביע תמיכה בהסכם שנחתם בין הר”י לבין המדינה.

ההסכם שהובלת מקרב צדק חברתי אמיתי – כזה שמתייחס לבעיות מערכת הבריאות והרפואה הציבורית.

האגודה לזכויות החולה איננה מתערבת בהישגים להעלאת רמת השכר של הרופאים, אלא בעקרונות הנוספים שנחתמו במסגרת הסכם זה המתייחסים  לבעיות הבוערות העומדות בפני מערכת הבריאות. בהבנתנו את ההסכם, הוא מתקן עיוותים בכך שהוא נותן עדיפות לפתרון הבעיות של המערכת  ויש בו מסר חשוב לחולים ולמערכת הבריאות.

אחד מסממני אי-השוויון במערכת הבריאות, מתייחס לאפשרויות לקבל טיפול רפואי בפריפריה ששם החולים מופלים לרעה לעומת האפשרויות העומדות בפני החולים במרכז הארץ. ברצוננו לברך אותך על כך שההסכם מעודד רפואה טובה יותר לפריפריה באמצעות תנאי שכר ומענקים מיוחדים וגבוהים לרופאים שיעברו לפריפריה. אין לנו ספק כי בזכות זאת יחול שיפור משמעותי בפריפריה והחולים ייהנו מכוח אדם איכותי ורפואה  טובה יותר וזמינה יותר.

אנו בטוחים כי ימים לא קלים עוברים על הר”י ועליך כיו”ר.  יש צורך באומץ לב כדי לקבל החלטות נכונות בניגוד לעמדת וועדים חזקים במרכז הארץ ואנו  מעריכים את פעלך בנדון.

אנו בטוחים כי ההסכם שחתמת עליו מהווה תקדים ופריצת דרך לצדק חברתי, ויותיר את חותמו על הרפואה הציבורית במדינה ואזרחי המדינה ירוויחו ממנו וייהנו מרפואה שוויונית יותר.

יישר כוח

בברכה והערכה,








עדינה מרקס

יו”ר


שמוליק בן יעקב

חבר הנהלה


פרופ’ מנחם פיינרו

יו”ר הוועדה המקצועית

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה