מחלות רקע והתוצאות לאחר ניתוחי חולים עם מחלות מעי דלקתיות (Arch Surg)

מתוצאות מחקר חדש שפורסם בכתב העת Archives of Surgery עולה כי מחלות רקע מלוות בתוצאות גרועות יותר לאחר ניתוחים של חולים עם מחלות מעי דלקתיות.

ההשפעה של מחלות-רקע על התוצאות לאחר-ניתוח של חולים עם מחלות מעי דלקתיות לא נבחנה בעבר. במחקר הנוכחי ביקשו החוקרים להעריך את שכיחות מחלות רקע והשפעתן על התוצאות לאחר ניתוחי מחלות מעי דלקתיות.

החוקרים זיהו למעלה מ-35,000 חולים עם מחלות מעי דלקתיות שנותחו בשל מחלתם בין 1 בינואר, 1995, עד 31 בדצמבר, 2005. מדד Elixhause שימש להערכת נוכחות מחלות רקע. הם בחנו את ההשפעה של מחלות-רקע על תמותה, לאחר תקנון לגיל, מין, גזע, ביטוח בריאות וסוג האשפוז.

שיעורי התמותה לאחר-ניתוחים עמדו על 1.9%, אך שיעורי התמותה לאחר-ניתוחים עלו עם עליה במספר מחלות הרקע (0.4%, 1.5%, 3.3% ו-7.9%, בנוכחות 0, 1, 2, או 3 ומעלה מחלות רקע, בהתאמה). שיעורי התמותה היו גבוהים יותר משמעותית בחולים עם הפרעות קצב לב (יחס סיכויים של 2.29), אי-ספיקת לב (3.5), מחלת כבד (3.15), מחלה תרומבואמבולית (4.19) ומחלת כליות (8.74). מחלות רקע אלו לוו במשך אשפוז ממושך ועלויות טיפול גבוהות.

החוקרים מסכמים וכותבים כי מחלות רקע הן נפוצות ומלוות בסיכון מוגבר לתמותה ועלויות טיפול רפואי לאחר ניתוחים עקב מחלות מעי דלקתיות. לכן, נדרשת הערכת סיכון כאשר בוחנים את התוצאות לאחר-ניתוחי חולים עם מחלות מעי דלקתיות.

Arch Surg. 2011;146:959-964

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה