קרדיולוגיה

תהליך הגישור בין הר”י לאוצר אמור להסתיים אך ההתנגדות בקרב רופאים להסכם המתגבש גוברת

במקביל לכך שתהליך הגישור אמור להסתיים היום ולהיות מוגש לאישור בג”צ, נראה שהיקף ורמת ההתנגדות להסכם המתגבש בקרב רופאים, בכירים ומתמחים, עולה מדרגה.

היום פירסמה קבוצת מנהלי יח’ מודעה ב”הארץ” בה היא קוראת לד”ר אידלמן לעצור את המגעים מול האוצר. לפניכם המודעה:

במכתבם קוראים הרופאים החתומים ש:

ד”ר אידלמן הנכבד,

לפני חמישה חודשים יצאנו למאבק להצלת הרפואה הציבורית בישראל. המטרה הייתה לטפל במערכת חולה הפועלת בתנאי אי ספיקה, לשפר את תנאי ההעסקה של הרופאים במיגזר הציבורי ולהעלות את שכרם. הפקדנו בידך את גורלנו ואת גורל המערכת. תמכנו בך, והאמנו כי אתה וחבריך להנהלת הר”י תגיעו להישגים משמעותיים במו”מ. בשבועות האחרונים הולכים ומתבררים עיקרי ההסכם המתגבש בין הנהגת הר”י לאוצר. הנתונים שהצגתם בפנינו מדאיגים ! מדובר בהסכם שאינו טוב לציבור הרופאים ואינו מציל את הרפואה הציבורית בישראל.

תוספת השכר שהשגתם זעומות ומתבוססות במידה רבה על העלאת הגמול עבור כוננויות ותורנויות. במקום לתקן את המבנה המעוות עליו מבוסס שכר הרופאים, החמרתם את המצב עוד יותר. שכר הבסיס של הרופאים נותר מעליב. ההסכם המתגבש ייאלץ אותנו להמשיך ולהתרוצץ מעבודה לעבודה בכדי להתפרנס בכבוד. תמורת העלאת שכר שולית הסכמתם לויתורים מרחיקי לכת כמו החתמה על שעון נוכחות ותורנויות מומחים בכפייה.

ההסכם עליו אתם מתכוונים לחתום עורר התנגדות עזה בקרב הרופאים הבכירים והזוטרים בבתי החולים בארץ. לצערנו הרב נוצר משבר אמון חריף ביניכם לבין הציבור אותו אתם אמורים לייצג. במצב העניינים הנוכחי אין לך ולחבריך מנדט מוסרי לחתום על ההסכם המתגבש עם האוצר.

לאור זאת אנו קוראים לך לגלות מנהיגות, להכריז קבל עם ועדה כי מה שמוכנה המדינה לתת לטובת הרפואה הציבורית – אין בו די !

לחדול באופן מיידי מהמשך המו””מ ולהכריז על הקפאתו לתקופה בלתי מוגבלת.

הציבור ואנחנו עייפנו ממלחמת השוחות שאינה מובילה לדבר. הצעד הנכון הוא התכנסות בתוך המחנה ודיון מחודש במטרות המאבק והדרכים להשגתן. רק לאחר דיון פנימי, נוכל לצאת למאבק חוזר כאשר המטרות והדרך מוסכמים על כולנו. “

על המכתב חתומים כ-80 מנהלי יח’ ומחלקות ורופאים בכירים, וע”פ המודעה חתומים עוד 100 רופאים על המכתב.

בתוך כך גם הופץ ברשת לציבורי רופאים אתמול המייל הבא הקורא להתפטרות הנהלת הר”י ולהקפאת המאבק:

” הנושא: הבעת אי אימון בהר”י

בשם המארגנים, שלום רב,


בבתי החולים רמב”ם ובני ציון חתמו מעל 300 רופאים  מתמחים, מומחים, סגני ומנהלי מחלקות על מכתב מביעים אי אימון בהנהגת הר”י, מבקשים את התפטרותם והתארגנות מחודשת. נציגי הר”י הציגו בבית החולים לפני כ- 3 שבועות את ההסכם המתגבש, וכידוע לכם כלל הרופאים לא תמכו בהסכם זה. יש הרעת תנאים ואין תוספת שכר משמעותית- שחיקת השכר כמעט משתווה לעליה המיוחלת בתוך ה-8 שנים. תוספת 1000 תקנים מחוץ להסכם, כלומר הגדלת גירעון בתי החולים. 

תהליך הגישור לא יקדם הסכם טוב יותר, כיוון שעמדות הר”י לא מקובלות על רוב הרופאים והמגשר לא צפוי להביע עמדות מקובלות על רובנו. 


להלן נוסח המכתב:



אני החתום מטה, מביע אי-אימון בהנהגת הר”י הנוכחית לאחר הניהול הכושל של המאבק הנוכחי, וקורא להם להתפטר לאלתר ולהקפיא את המאבק עד להתארגנות מחודשת.

רופאים התומכים במכתב ועדיין לא חתמו או לא הגענו אליהם. בבקשה להביע את הסכמתכם במייל חוזר אשר יכלול שם ותפקיד. המהלך מבוצע בגיבוי וועד הרופאים בבית החולים.  ”

טרם התקבלה להתפתחויות אלה תגובת הר”י , גם לאחר פנייתנו לדוברת. יש להניח שתפורסם בקרוב ואנו נביאה כמובן במלואה.  גם באתר המחאה או באתר הר”י אין עדיין איזכור להתפתחויות אלה.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה