יתרונות רבים לפעילות גופנית בעצימות בינונית במשך 90 דקות שבועיות (Lancet)

ממחקר פרוספקטיבי גדול עולה כי לפעילות גופנית בעצימות בינונית, במשך 15 דקות ביום, יתרונות משמעותיים על תוחלת החיים והסיכון לתמותה. ממצאי המחקר פורסמו בכתב העת Lancet.

ברקע למחקר כותבים החוקרים כי ידוע היטב כי אורח חיים סדנטרי מלווה במצב בריאותי ירוד ותוחלת חיים קצרה. עם זאת, לא ידוע מהו המינון הנדרש של פעילות גופנית להדגמת תועלת.

מדגם המחקר כלל למעלה מ-400,000 משתתפים, כ-47% מהם גברים. בהשוואה לאלו שהיו לא-פעילים, באלו שדיווחו על פעילות גופנית בנפח קטן נרשם שיפור בתוחלת חיים (שיפור של כשלוש שנים) וסיכון מופחת לתמותה מכל-סיבה (יחס סיכון של 0.86). קבוצה זו התאמנה בממוצע 92 דקות בשבוע, או 15 דקות ביום.

הגדלת דרגת הפעילות הגופנית הובילה ליתרונות נוספים, והחוקרים מדווחים כי עם כל עליה של 15 דקות יומיות במשך הפעילות הגופנית, חלה ירידה של כ-4% בשיעורי התמותה מכל-סיבה וירידה של כ-1% בשיעורי התמותה מכל ממאירות. היתרונות זוהו בכל תתי הקבוצות שנבחנו, כולל משתתפים בסיכון למחלות לב וכלי דם.

החוקרים מסכמים וכותבים כי כבר עם 15 דקות יומיות של פעילות גופנית בעצימות-בינונית (או 90 דקות שבועיות) ישנה תועלת בריאותית רבה, גם בחולים בסיכון למחלות לב וכלי דם.

Lancet, published early online 16 August 2011

לידיעה ב-NELM

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה