אומגה 3 (אומקור) השיג שיפור במניעת פירפור פרוזדורים לאחר היפוך חשמלי (Circulation )

ע”פ מחקר שפורסם כעת ב-Circulation הוספת חומצות שומן בלתי רוויות מסוג אומגה 3 (ובקיצור n-3 PUFAs ) לטיפול של אנשים עם פירפור פרוזדורים (AF) עיקש אשר כבר נמצאים תחת טיפול ב-amiodarone וחוסם ACE , או ARB , עשויים להפחית את ההסתברות לחזרה של AF בעקבות ביצוע היפוך חשמלי.

החוקרים מציינים שתפקיד ה -n-3 PUFAs במניעת AF קשור לאפקט האנטי-אריתמי שלו, ואולם מחקרים שבוצעו עד כה הצביעו על מימצאים סותרים, וטרם נקבע תפקיד מוסכם למקומו של ה-n-3 PUFAs בטיפול.

מטרת המחקר הנוכחי הייתה לקבוע האם הוספת n-3 PUFAs לאמיודרון וחוסם ACE או ARB עשוייה להעלות את הסיכוי של שמירת קצב סינוס בעקבות ביצוע היפוך חשמלי, במטופלים שסבלו לפחות חזרה אחת של פירפור לאחר היפוך חשמלי.

במחקר השתתפו 199 מטופלים עם AF עיקש אשר נטלו אמיודרון וחוסם ACE או ARB (מי שלא היה תחת הטיפול הזה החל לקבלו לפני ביצוע הרנדומיזציה), אשר חולקו בפרוטוקול כפול סמיות לקבלת n-3 PUFAs (נעשה שימוש בתכשיר אומקור המשווק בארץ ע”י פריגו), או פלציבו, פעמיים ביום.

למטופלים שגוייסו מחוץ לבתי החולים נקבע היפוך חשמלי תוך 4 שבועות מהרנדומיזציה או לאחר שערכי ה-INR שלהם תועדו 4 פעמים לפחות בבדיקות שבועיות עוקבות.

המעקב היה שבועי למשך שלושה שבועות, ולאחר מכן בחודש הראשון, השלישי , השישי ולאחר 12 חודש.

יעד המחקר המרכזי היה הסיכוי לשמירת קצב סינוס לאחר שנה מאז ביצוע ההיפוך החשמלי.

לאחר שנת מעקב, ההסתברות המוערכת לשמירת קצב סינוס הייתה גבוהה יותר בקבוצת האומקור מאשר בקבוצת הפלציבו: 0.62 לעומת 0.36 , הבדל מובהק סטטיסטי עם p=0.0001 .

המחברים דנים גם במגבלות המחקר וביחס בין מימצאים אלה למחקרים אחרים. הם מסיקים ש-n-3 PUFAs עשוי להיות בעל תועלת בטיפול ב-AF כאשר הוא מוסף לטיפול אנטיאריתמי וחוסם ACE או ARB , אך סבורים שדרושים מחקרים נוספים בכדי לאשר המימצאים שהתקבלו במחקר זה.

Circulation, published early online August 15th 2011

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה