הבדלים בין אוכלוסיות בתועלת הטיפולים המומלצים לחולי אי-ספיקת לב (J Am Coll Cardiol)

ממחקר חדש שפורסם ב-Journal of the American College of Cardiology עולה כי התועלת של תרופות מומלצות רבות הניתנות לאמריקאים הסובלים מאי-ספיקת לב, נמוכה יותר מהתועלת של הטיפול בחולים במדינות אחרות.

הממצאים מצביעים על בעיה חדשה בפיתוח תרופות: בתקופה בה מחקרים הופכים יותר ויותר בינלאומיים,התוצאות של הטיפולים פחות תלויות במדינות אינדיבידואליות. במחקר הנוכחי החוקרים מוכיחים טענה זו עבור חסמי ביתא, שהוכח כטיפול המפחית תמותה באי-ספיקת לב.

כאשר בוחנים את תוצאות המחקר לפי מדינות, נראה כי אין תועלת משמעותית בחולים בארצות הברית, בעוד שבשאר העולם חלה ירידה של למעלה מ-5% בשיעורי התמותה (מ-14.8% ל-9.3%).

החוקרים בחנו את הנתונים ממחקרים אקראיים ומבוקרים, שכללו חולים מארצות וקבעו את התמותה כיעד עיקרי. הם התמקדו בארבעה מחקרים MERIT-HF, COPERNICUS, CIBIS-2 ו-BEST עם סך כולל של כ-9,000 משתתפים, כמחציתם אמריקאים.

במהלך מחקרים אלו, הטיפול בחסמי ביתא הפחית את שיעורי התמותה ב-36% בקרב משתתפים שאינם מארצות הברית, אך בקרב מטופלים מארצות הברית לא נרשמה ירידה מובהקת סטטיסטית.

למרות שאין הדבר אומר בהכרח כי אין כל תועלת לאמריקאים, הממצאים מטילים ספק בהנחיות לטיפול, שלרוב מבוססות על מחקרים בינלאומיים.

החוקרים מודים כי אין להם הסבר להבדלים אלו. ייתכן כי מדובר בשימוש שונה בתרופות או בציוד לטיפול באי-ספיקת לב, או שמדובר בממצא אקראי. עוד ייתכן כי ישנם הבדלים גנטיים המשפיעים על התגובה לטיפול.

ללא תלות בעומד בבסיס ההבדלים, החוקרים כותבים כי על חברות תרופות לקחת בחשבון את ההבדלים הללו.

J Am Coll Cardiol, 2011;58:915-922

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה