קרדיולוגיה

התועלת של תרופות הפועלות על מערכת רנין-אנגיוטנסין בטיפול בהיצרות מסתם אאורטלי (J Am Coll Cardiol)

מתוצאות מחקר חדש, שפורסמו ב-Journal of the American College of Cardiology, עולה כי תתכן תועלת למעכבי ACE ו-ARB (Angiotensin Receptor Blockers) בטיפול בחולים עם היצרות המסתם האאורטלי.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי ההשערה הרווחת הינה כי יש להיזהר במתן תרופות המעכבות את ציר רנין-אנגיוטנסין לחולים עם היצרות אאורטלית; עם זאת, לתרופות אלו עשויה להיות תועלת בחולים אלו. במחקר הנוכחי התבססו החוקרים על נתונים מרשומות רפואיות ומאגר נתונים אקו-קרדיוגרפי לזהות חולים שאובחנו עם היצרות אאורטלית במהלך תקופה של 15 שנים, לקבוע את אלו שטופלו בתרופות החוסמות את ציר רנין-אנגיוטנסין, ולבחון את התוצאות הקרדיווסקולאריות בטווח הארוך.

המשתתפים אובחנו עם היצרות של המסתם האאורטלי בין השנים 1993-2008, והחוקרים העריכו את ההשפעה של תרופות החוסמות את ציר רנין-אנגיוטנסין באמצעות ניתוח סטטיסטי.  היעדים העיקריים היו שיעורי תמותה מכל-סיבה ושיעור אירועים קרדיווסקולאריים (אשפוז או תמותה קרדיווסקולארית).

החוקרים זיהו 2,117 חולים עם היצרות מסתם האאורטלי, ומבין אלו, כשליש (699 חולים, 33%) קיבלו מרשם לטיפול במעכבי ACE ו-ARB. המעקב הממוצע היה 4.2 שנים, ובמהלך תקופה זו תועדו 1,087 מקרי תמותה מכל-סיבה (51%) ו-1,018 אירועים קרדיווסקולאריים (48%). בקרב חולים שנטלו מעכבי ACE ו-ARB תועד סיכון נמוך יותר ליעד העיקרי של המחקר. לאחר תקנון, יחס הסיכון לתמותה מכל-סיבה היה 0.76 (p<0.0001) ויחס הסיכון לאירועים קרדיווסקולאריים היה 0.77 (p<0.0001).

על-בסיס התוצאות החוקרים מסכמים וכותבים כי טיפול במעכבי ACE או ARB עשוי להועיל לחולים עם היצרות של המסתם האאורטלי, תוך הפחתת הסיכון לתמותה ואירועים קרדיווסקולאריים מג’וריים.

J Am Coll Cardiol 2011; 58: 570-6

לידיעה ב-NELM

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה