קרדיולוגיה

יישום של פרוטוקול קירור חולים עם דום לב ניתן ליישום וקשור לשיפור בהישרדות ותגובה נוירולוגית ( Circulation)

מחקר חדש מ-Circulation מדגים כי שילוב הטיפול בקירור

(Therapeutic hypothermia ובקיצור TH) לפרוטוקול הטיפול במטופלים עם דום לב שאירע מחוץ לבית החולים (out-of-hospital cardiac arrest ובקיצור OHCA) במסגרת היחידות המטפלות במטופלים עם אוטם שריר הלב עם הרמת מקטע (STEMI) הוא מעשי ואפשרי ומלווה בשיפור התוצאות הנוירולוגיות של החולים שעברו OHCA .

ברקע מציינים החוקרים כי TH ידוע כמשפר הישרדות ותפקוד נוירולוגי בחולי OHCA , אך עדיין נמצא בתת שימוש, ולכן נראה שיש מקום להכניסו למערכת הטיפול בצורה שיטתית. במחקר זה בוצע יישום של פרוטוקול Cool It שכלל את תהליך ה-TH כחלק סטנדרטי בחולי OHCA ברשת בתי חולי איזורית במיניסוטה ארה”ב, אשר דאגה להעביר את החולים המתאימים למרכז רפואי עם יכולות TH .  במהלך התקופה שבין פברואר 2006 לאוגוסט 2009  , 140 מטופלים שעברו OHCA ונותרו חסרי תגובה לאחר חזרת דופק ספונטנית עברו תהליך קירור ולאחר מכן חימום באמצעות מיכשור לא פולשני מתאים.

כ-75% מהם הועברו למרכז הרפואי עם יכולות TH מבית החולים אליו הועברו בתחילה.

תגובה נוירולוגית חיובית הוגדרה כרמת פעילות מוחית בדרגה 1 או 2 בעת השיחרור.  נכללו במחקר מטופלים עם פרפור לא חדרי או שוק קרדיוגני. 68 מטופלים שהיו גם עם STEMI קיבלו בנוסף לטיפול הקרדיולוגי גם טיפול בקירור באופן סימולטני. 

ההישרדות הכוללת עד לשיחרור הייתה 56% והייתה דומה בקרב המטופלים שהועברו למרכז המתמחה ב-TH ואלה שלא הועברו. 92% מהמטופלים ששוחררו הוגדרו כבעלי תגובה נוירולוגית חיובית.

החוקרים מצאו וחישבו שדחייה של שעה אחת בהתחלת ביצוע הקירור הייתה קשורה לעלייה של 20% בסיכון לתמותה.

החוקרים מסכמים כי פרוטוקול מלא של TH ניתן לשילוב במערכת איזורית של יחידות המטפלות במקרי STEMI ומאפשר בכך הרחבת השימוש בטיפול החיוני של OHCA .

הערת המערכת: אנו רוצים להפנות אתכם להרצאתו המצויינת של פרופ’ חנוך הוד אשר במסגרת פרוייקט הצגת המקרים של אתר האיגוד הקרדיולוגי הציג את הנסיון של היחידה לטיפול נמרץ לב שבראשותו בשיבא בשימוש ב-TH . לצפייה והאזנה להרצאה – נא להקליק כאן.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה