האם ניתן לבצע פעילות גופנית מאומצת לאחר ניתוח בריאטרי? (Obesity)

ממחקר חדש שפורסם בכתב העת Obesity עולה כי ניתן לבצע פעילות גופנית מאומצת לאחר ניתוח בריאטרי, וכי פעילות ו עשויה לסייע בשמירה על משקל גוף תקין לאחר הניתוח.

לדברי החוקרים, עד כה לא היה ברור אם חולים בעלי השמנת-יתר חולנית, לאחר ניתוח בריאטרי, יכולים מבחינה גופנית לעמוד ביעד זה. מהמחקר עולה כי מרבית החולים לאחר ניתוח בריאטרי יכולים לבצע פעילות גופנית בהיקף נרחב ולשפר את הכושר הגופני שלהם. לאחר 12 שבועות, למעלה ממחצית מהמשתתפים במחקר הצליחו לשרוף 2,000 קלוריות נוספות בכל שבוע, בעקבות פעילות גופנית, ו-82% עברו את סף ה-1,500 קלוריות.

החוקרים בחנו את היעילות והסבילות של תכנית פעילות גופנית בהיקף גבוה ב-33 משתתפים שמנים, לאחר ניתוח בריאטרי. מדד מסת הגוף הממוצע של המשתתפים עמד על 41 ק”ג למטר בריבוע והם חולקו לקבוצת התערבות (12 שבועות פעילות גופנית בהיקף גבוה, 21 משתתפים) או קבוצת ביקורת (12 משתתפים).  בנוסף, ניתן ייעוץ לכל המשתתפים בנושא הגבלת הצריכה האנרגטית, ולאלו בקבוצת ההתערבות הומלץ לקחת חלק בפעילות גופנית בעצימות-בינונית המביאה להוצאה אנרגטית של לפחות 2,000 קילו-קלוריות בשבוע.

בלמעלה ממחצית המשתתפים בקבוצת ההתערבות (53%) ההוצאה האנרגטית עמדה על למעלה מ-2,000 קילו-קלוריות בשבוע במהלך ארבעת השבועות האחרונים של המחקר, וב-82% עמדה על לפחות 1,500 קילו-קלוריות בשבוע. בהשוואה לקבוצת הביקורת, בקבוצת ההתערבות נרשם שיפור משמעותי לאחר 12 שבועות בספירת הצעדים, משך הזמן שביצעו פעילות גופנית בעצימות בינונית וההוצאה האנרגטית, צריכת החמצן המקסימאלית ביחס למשקל הגוף, והשטח מתחת לעקומת רמות הסוכר בדם לאחר-ארוחה.

החוקרים מצאו כי בקבוצת ההתערבות נרשמה עליה בספירת הצעדים היומית מ-4,500 לקרוב ל-10,000. כמו כן, הם מצאו כי בעוד שכל המשתתפים איבדו בממוצע 4.5 קילוגרם, אלו בקבוצת ההתערבות היו בכושר אירובי טוב יותר.

בשתי הקבוצות נרשם שיפור במספר מדדי איכות-חיים. לא תועד הבדל משמעותי בין הקבוצות בשינוי במשקל הגוף, צריכת אנרגיה ומיקרו-נוטריינטים, הוצאת אנרגיה במנוחה, רמות סוכר ושומנים בצום וריכוז אינסולין בצום ולאחר-ארוחה.

Obesity

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה