אין קשר בין טלפונים ניידים ובין גידולים מוחיים (Am J Epidemiol)

בעקבות מחקר שכלל למעלה מ-2.8 מיליון מבוגרים מדנמרק, מדווחים חוקרים במאמר חדש שפורסם במהדורת 28 ביוני של American Journal of Epidemiology כי בקרב נבדקים שדיווחו על שימוש בטלפונים סלולאריים במשך 11-15 שנים לא תועד סיכון גבוה יותר להתפתחות Acoustic Neuroma, בהשוואה לאלו שהחלו להשתמש בטלפונים ניידים לאחרונה ואלו שלא השתמשו במכשירי הטלפון הסלולאריים.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי Acoustic Neuroma, המוכרת גם כ-Vestibular Schwannoma, הינה גידול הגדל-לאט המתפתח בעצב המרכזי העובר מהאוזן הפנימית למוח. גידולים אלו עשויים להוביל לצלצולים באוזניים, סחרחורות ובעיות בשיווי משקל. גידולים עשויים אף לגדול לאט עד כדי לחץ על המוח וסכנת חיים.

מבין קרוב לשלושה מיליון מבוגרים מדנמרק, מעט למעלה מ-800 אובחנו עם Acoustic Neuroma בין השנים 1998-2006. ואלו שהשתמשו במכשירי טלפון סלולאריים לתקופות הממושכות ביותר 11 שנים מעלה לא היו בסיכון מוגבר, בהשוואה לאלו שהשתמשו בטלפונים תקופת זמן קצרה יותר ואלו שלא השתמשו במכשירים הניידים.

בנוסף, לא נמצאה עדות לקשר בין שימוש ארוך-טווח בטלפון סלולארי ובין גידולים גדולים מהצפוי, או נטייה לפתח Acoustic Neuroma בצד ימין, הצד הנפוץ לשימוש בטלפונים סלולאריים.

למרות זאת, החוקרים מודים כי לא נאמרה המילה האחרונה בנושא, ומסבירים כי מאחר שטלפונים סלולאריים נכנסו לשימוש רק בתחילת שנות התשעים של המאה הקודמת, נתוני המעקב הזמינים כיום מוגבלים לכ-15 שנות שימוש, וייתכן כי ישנה השפעה שתבוא לידי ביטוי רק בשלב מאוחר יותר.

Am J Epidemiol 2011

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה