קרדיולוגיה

השרדות לאחר החלפת מסתם אאורטלי בשיטה transcatheteric דומה לזו לאחר ניתוח החלפת מסתם (מתוך NEJM)

מאת ד”ר אולה קראסיק

ממחקר חדש אשר פורסם בגיליון יוני של כתב העת New England Journal of Medicine עולה כי החלפת מסתם אאורטלי בשיטה transcatheteric מהווה אפשרות סבירה עבור מטופלים עם הצרות קשה של המסתם האאורטלי וסיכון ניתוחי גבוה. שיעור ההשרדות לאחר הפרוצדורה נמצא דומה לזה לאחר ניתוח החלפת מסתם, אך שיעורי הסיבוכים השונים סביב ההחלפה היה שונה בין שיטה זו לבין ניתוח.

החלפת מסתם אאורטלי בשיטת transcatheteric aortic-valve implantation (TAVI) הדגימה יעילות והפחתת תמותה בקרב מטופלים עם הצרות מסתם אאורטלי הנמצאים בסיכון ניתוחי גבוה. במחקר רב מרכזי אקראי זה, השוו החוקרים בין תוצאות של כמעט 700 מטופלים עם הצרות קשה של המסתם האאורטלי אשר עברו החלפת מסתם בשיטת TAVI (עם מסתם תותב ממקור פרה, בגישה פמורלית או אפיקלית) לעומת אלה אשר עברו החלפת מסתם בניתוח. החוקרים השוו שיעור תמותה לאחר שנה 1 מהחלפת המסתם, מתוך מטרה להדגים non-inferiority של TAVI .

החוקרים מצאו כי שיעור התמותה מכל סיבה בקבוצת TAVI היה 3.4% לעומת 6.5% בקבוצת הניתוח בנקודת זמן של 30 ימים לאחר ההחלפה (P=0.07 ). בנקודת זמן של שנה אחת שיעור התמותה היה 24.2% בקבוצת TAVI לעומת 26.8% בקבוצת הניתוח (P=0.44 ), כלומר TAVI ענה על הגדרות non-inferiority עם P=0.001 .

שיעור ארוע מוחי משמעותי היה 3.8% בקבוצת TAVI לעומת 2.1% בקבוצת הניתוח לאחר 30 ימים לאחר החלפת המסתם (P=0.20 ). לאחר שנה אחת שיעור זה היה 5.1% בקבוצת TAVI לעומת 2.4% בקבוצת הניתוח (P=0.07 ). שיעור הסיבוכים הווסקולריים המשמעותיים היה 11.0% בקבוצת TAVI לעומת 3.2% בקבוצת הניתוח לאחר 30 ימים (P<0.001 ). הסיבוכים הנפוצים יותר לאחר ניתוח כללו דימום משמעותי 19.5% לאחר הניתוח לעומת 9.3% לאחר TAVI (עם P<0.001 ), ופרפור פרוזדורים חדש 16.0% לאחר ניתוח לעומת 8.6% לאחר TAVI (עם P=0.006 ). שיפור בתסמינים נצפה ביותר מטופלים לאחר TAVI בנקודת זמן של 30 ימים, אחר לא לאחר שנה אחת (לא היה הבדל משמעותי בין הקבוצת בזמן זה).

החוקרים מסכמים וכותבים כי במטופלים עם הצרות חמורה של המסתם האאורטלי הנמצאים בסיכון ניתוחי גבוה, תוצאות של החלפת מסתם בשיטת TAVI הדגימו שיעור השרדות דומה לזה לאחר ניתוח החלפת מסתם. אמנם, נמצאו הבדלים משמעותיים בין TAVI לבין ניתוח מבחינת סיבוכים סביב החלפת המסתם.

NEJM, June 2011

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה