דום נשימה בשינה נמצא קשור לחזרה של פרפור פרוזדורים לאחר אבלציה (מתוך Am J Cardiol)

מאת ד”ר אולה קראסיק

ממחקר חדש אשר פורסם בגיליון מאי של כתב העת American Journal of Cardiology עולה כי פרפור פרוזדורים (atrial fibrillation AF ) נוטה לחזור לאחר אבלציה בסיכוי גבוה יותר במטופלים עם דום נשימה חסימתי בשינה (obstructive sleep apnea OSA ).

במחקר מטא-אנליזה זה כללו החוקרים 6 מחקרים עם סך של כמעט 4000 מטופלים אשר עברו פרוצדורה של אבלציה בשל פרפור פרוזדורים. מתוכם, כמעט 960 מטופלים סבלו מ-OSA . לאחר תקופת מעקב שנעה בין 7-32 חודשים, מצאו החוקרים כי למטופלים עם OSA היה סיכון גבוה ב-25% לחזרה של AF (סיכון יחסי של 1.25).

ניתוח נתונים של תת קבוצות הדגים כי OSA אשר אובחן על ידי פוליסומנוגרפיה נמצא כגורם מנבא חזק לחזרה של AF (יחס סיכון של 1.40). אבחנה של OSA על סמך שאלון Berlin הדגימה של יחס סיכון של 1.07.

החוקרים מציינים כי המחקרים שנכללו בניתוח הנתונים הם מחקרים תצפיתיים, כלומר הקשר שהודגם בין OSA לבין חזרת AF אינו בהכרח מצביע על סיבתיות. כמו כן, בשל חסר מידע, לא יכלו החוקרים לתקנן את הנתונים לגורמים כגון מסת גוף, תפקוד לבבי וסוג פרפור הפרוזדורים.

החוקרים מסכמים וכותבים כי נמצא קשר מובהק בין OSA לבין חזרה של AF לאחר אבלציה. על כן, יש מקום למחקרים נוספים בנושא, כמו גם לתשומת לב לנוכחות OSA במטופלים אשר עוברים אבלציה.

Am J Cardiol, April 2011

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה