צריכת דגים והסיכון לאי-ספיקת לב (Circ Heart Fail)

מתוצאות מחקר חדש המבוסס על עשר שנות מעקב אחר למעלה מ-84,000 נשים לאחר-מנופאוזה שלקחו חלק במחקר WHI-OS (Women’s Health Initiative Observational Study) עולה כי צריכת דגים אפויים או צלויים חמש פעמים בשבוע, עשויה למנוע אי-ספיקת לב בנשים מבוגרות, בעוד שצריכת דגים מטוגנים רק פעם בשבוע מעלה את הסיכון למחלה זו.

החוקרים מדווחים כי בהשוואה לנשים שצרכו לעיתים רחוקות דגים אפויים או צלויים, אלו שצרכו חמש מנות ומעלה בשבוע היו בסיכון נמוך ב-30% להתפתחות אי-ספיקת לב. מנגד, נשים שאכלו מנה אחת בשבוע של דגים מטוגנים היו בסיכון מוגבר בכ-50% להיארעות אי-ספיקת לב, בהשוואה לאלו שאכלו לעיתים רחוקות דגים מטוגנים.

בנוסף, החוקרים מצאו כי עיקר הירידה בסיכון לאי-ספיקת לב עם צריכה תדירה של דגים אפויים או צלויים נבעה מאכילת דגים כהים (סלמון, מקרל) בניגוד לדגים לבנים או טונה. צריכת דגים ניבאה גם את הסיכון לאי-ספיקת לב בעתיד, ללא תלות באוטם לבבי.

במסגרת המחקר התבססו החוקרים על שאלוני תזונה שחולקו לנשים, ובהתאם הן חולקו לחמש קטגוריות בנושא צריכת דגים אפויים או צלויים (מפחות מפעם בחודש ועד חמש פעמים בשבוע ומעלה) ושלוש קטגורית בנושא צריכת דגים מטוגנים (מפחות מפעם בחודש ועד פעם בשבוע ומעלה).

נשים שאכלו את הכמות הגדולה ביותר של דגים אפויים או צלויים נטו להיות צעירות יותר ובכושר גופני טוב יותר, נשים אלו הקפידו גם על דיאטה בריאה יותר. נשים שאכלו את הכמות הגדולה ביותר של דגים מטוגנים היו בסבירות גבוהה יותר מעשנות, עם ערכי BMI גבוהים יותר, כמו גם יתר לחץ דם סיסטולי, סוכרת, פרפור פרוזדורים ומחלת לב כלילית.

החוקרים מסכמים וכותבים כי אין ספק כי לדגים אפויים או צלויים יש יתרונות בריאותיים.

Circ Heart Fail 2011

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה