קרדיולוגיה

השפעת Vardenafil (לויטרה) על קשיחות העורקים בגברים עם אין אונות על רקע וסקולרי (מתוך Int J Cardiol)

מאת ד”ר אולה קראסיק

ממחקר חדש אשר פורסם בגיליון מאי של כתב העת International Journal of Cardiology עולה כי טיפול ב-Vardenafil (לויטרה) יומי (מעכב PDE5 ) משפר מדדי קשיחות עורקית בגברים עם אין אונות על רקע וסקולרי.

ידוע כי בגברים עם אין אונות מסוג vascular erectile dysfunction קיים שיעור מוגבר של endothelial dysfunction . במחקר אקראי, כפול-סמיות, כפול-פלצבו, crossover זה בדקו החוקרים השפעה של טיפול ב-Vardenafil יומי על תפקוד האנדותל והקשיחות העורקים בגברים אלה.

במחקר השתתפו 20 גברים עם אין אונות וסקולרית (דרוג שאלון IIEF5 של 12 בממוצע ומהירות שיא סיסטולית, או peak systolic velocity של 24 ס”משניה בממוצע). הגברים טופלו במשך 4 שבועות ב-Vardenafil במינון 10 מ”ג ביום או 20 מ”ג לפי הצורך עם שבועיים רווח washout . החוקרים עקבו אחר מדדים של קשיחות עורקים ותפקוד אנדותל, הכוללים reactive hyperemia (RH) וכן augmentation index (AI) הנמדדים על ידי מכשיר ל”ד עורקי המתלבש על האצבע. בנוסף, בדקו החוקרים שינויים בדרוג IIEF5 ו-SEP3 (שאלונים המעריכים תפקוד מיני), וכן מדדי תפקוד אנדותל בדם, כגון endothelin-1 (ET-1) ו-adrenomedullin (ADM) .

החוקרים מצאו כי מטופלים אשר טופלו ב-Vardenafil יומי (לעומת לפי הצורך) הדגימו שיפור מובהק (P<0.01 ) בקשיחות העורקים לפי AI וירידה ברמות ADM בדם (P<0.05 ), אך לא נמצא שיפור ב-RH ממוצע. לאחר תקנון לדופק, נמצא קשר ישיר חזק בין ADM לבין AI (עם P<0.005 ). שני הטיפולים הדגימו שיפור מובהק בדרוג IIEF5 (עם P<0.001 ) ותגובה טובה יותר ב-SEP3 (עם P<0.0001 ) בהשוואה לתחילת המחקר.

החוקרים מסכמים וכותבים כי טיפול ב-Vardenafil יומי משפר את הקשיחות העורקית ואת מדדי התפקוד המיני בגברים עם אין אונות על רקע וסקולרי. יתכן והשפעה זו מתווכת, לפחות באופן חלקי, על ידי ירידה ברמת ADM בדם.

Int J Cardiol, May 2011

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה