כמחצית מהחולים עם LVAD צפויים לאשפוז חוזר בתוך חצי שנה (מתוך הכנס השנתי ה-31 של ISHLT)

קרוב ל-50% מהחולים לאחר השתלת LVAD (Left Ventricular Assist Device) חוזרים לאשפוז בבית חולים בתוך שישה חודשים מההשתלה, ומרבית האשפוזים בפעם הראשונה נובעים מזיהום או דימום, כף עולה מסקירה של INTERMACS (Interagency Registry for Mechanical Assisted Circulatory Support) והוצגו בכנס השנתי ה-31 של ISHLT (International Society for Heart and Lung Transplantation).

שיעור האשפוזים החוזרים בשל דמם היה כפול בחולים מעל גיל 60, וכן גבוהים פי שתיים בחולים אלו. עם זאת, שיעור האשפוזים החוזרים לאחר טיפול ב-LVAD מתקבלים על הדעת ונראה כי הם טובים יותר מאלו שתועדו עם טיפול מקובל לאי-ספיקת לב.

בחולים המטופלים תרופתית לאי-ספיקת לב, שיעורי האשפוזים החוזרים גבוהים מאוד כ-25% לאחר 30 ימים אך שיעור האשפוזים החוזרים עקב טיפול ב-VAD, והגורמים להם, לא דווחו עד כה.

במחקר הנוכחי בחנו החוקרים את שיעור האשפוזים החוזרים,הגורמים לאשפוזים חוזרים בפעם הראשונה וגורמים המשפיעים על הזמן עד לאשפוז ראשון. הסקירה התבססה על נתונים פרוספקטיביים מכל המבוגרים במאגר INTERMACS לאחר השתלת LVAD בין יוני 2006 ועד מרץ 2010.

מדגם המחקר כלל 486 חולים עם משאבה פולסטילית ו-2010 חולים עם משאבה רציפה.

10 הסיבות העיקריות לאשפוז ראשון היו זיהומים (21%), דימומים (16%), פרוצדורות מתוכננות (13%), תקלה בתפקוד המכשיר (8%), סיבוכים נוירולוגיים (7%), בעיות במערכת העיכול (9%), הפרעות קצב (8%), אי-ספיקת לב ימנית (5%), בעיות ריאתיות (5%) ומצבים שונים (6%).

מבין 2442 החולים, 1172 החולים אושפזו לראשונה בתוך 24 חודשים מהשחרור מבית החולים לאחר ההשתלה. לאחר חודש אחד, 82% מהחולים לא נזקקו לאשפוז, שיעור זה ירד ל-65% לאחר שלושה חודשים ול-49% לאחר שישה חודשים, 31% לאחר שנה, 24% לאחר שנה וחצי ו-20% לאחר שנתיים.

שיעור האשפוזים הראשונים עקב דימומים היה גבוה פי שתיים בחולים בגיל 60 ומעלה (23% לעומת 11% בחולים בגילאי 40-60 שנים) ועמד על 7% באלו בגיל 40 ומטה. יתר הסיבות לאשפוז התחלקו באופן שווה בין קבוצות הגילאים.

כמו כן, זוהה הבדל מסוים בסיבות לאשפוז ראשון לפי סוג המשאבה (p<0.01). משאבות רציפות לוו בסיכון מוגבר לדימומים (17% לעומת 6%), בעוד שמשאבות פולסטיליות לוו בסיכון מוגבר לזיהומים (28% לעומת 20%) ותקלות במכשירים (18% לעומת 5%).

שיעור האשפוזים החוזרים היה גבוה יותר בחולים עם מחלת ריאות חסימתית כרונית בעת ההשתלה הראשונית (p<0.05), אך למעט זאת, העדר אשפוזים לא היה תלוי בגורמים אחרים, כלל גיל, מין, אירוע נוירולוגי קודם, סוכרת, אבחנה, מדד מסת גוף או פרופיל INTERMACS.

מתוך הכנס השנתי ה-31 של ISHLT

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה