מערכת Rheos עשויה להוות אפשרות טובה להורדת לחץ דם במטופלים עם יתר לחץ דם עיקש

מאת ד”ר אולה קראסיק

ממחקר חדש אשר הוצג בכנס המדעי השנתי של ה-ACC (או American College of Cardiology 2011 Scientific Sessions ) עולה כי מערכת Rheos , הפועלת דרך ברורצפטור (baroreceptor ) בקרוטיד, עשויה להוות אפשרות טיפולית טובה למטופלים עם יתר לחץ דם עיקש.

במחקר אקראי, כפול סמיות, מבוקר זה בדקו החוקרים יעילות ובטיחות של מערכת Rheos ® Baroreflex Hypertension System , שהיא מערכת חשמלית הפועלת דרך הפעלת baroreflex בקרוטיד. את המערכת בדקו החוקרים ב-265 מטופלים בגילאים 21-80 עם לחץ דם עיקש (מעל 160/80), המטופלים ב-3 תרופות לפחות להורדת לחץ הדם (כולל משתן). שני שליש מהמטופלים טופלו במערכת Rheos במשך 6 חודשים (קבוצה א’), כאשר השליש הנוסף לא קיבלו טיפול זה (קבוצה ב’). לאחר 6 חודשים כל המטופלים טופלו במערכת Rheos . החוקרים עקבו אחר לחץ הדם של המשתתפים לאחר 6 חודשים וכן במעקב של 12 חודשים.

לאחר 6 חודשים, 42% מקבוצת Rheos הגיעו ללחץ דם מטרה של ל”ד סיסטולי מתחת ל-140 מ”מ כספית, לעומת 24% מקבוצת הביקורת. לאחר 12 חודשים (כלומר 6 חודשים נוספים בהם שתי הקבוצות טופלו במערכת Rheos ), 53% מהמטופלים בקבוצה א’ השיגו לחץ דם מטרה, ו-51% מהמטופלים בקבוצה ב’.

החוקרים מסכמים וכותבים כי מערכת Rheos עשויה להיות אפשרות חלופית סבירה במטופלים עם יתר לחץ דם עיקש.

American College of Cardiology 2011 Scientific Sessions

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה