האם יוגה יעילה כנגד פרפור פרוזדורים? (מתוך כנס ה-American College of Cardiology)

במחקר חדש שהוצג בכנס מטעם ה-American College of Cardiology מדווחים חוקרים כי תרגילי יוגה במשך 45 דקות, בתדירות של שלוש פעמים בשבוע, מלווה בהפחתת תדירות אירועי פרפור פרוזדורים בשיעור של כחמישים אחוזים.

החוקרים החלו במחקר לאחר שאחד החולים דיווח על שיפור משמעותי בפרפור פרוזדורים לאחר שהחל בתרגילי יוגה. במסגרת המחקר, 49 חולים עם פרפור פרוזדורים פראקוסיזמאלי לקחו חלק בשלב ביקורת בן שלושה חודשים, במהלכו יכלו לעסוק בכל סוג של פעילות גופנית לה היו רגילים. לאחר מכן הם לקחו חלק בשלושה חודשי מחקר במהלכם השתתפו בתכנית יוגה מבוקרת, שכלל תרגילי נשימה, תנוחות יוגה, מדיטציה ורלקסציה. בנוסף, הומלץ להם לערוך את התרגילים בביתם על-בסיס יומי. כל המשתתפים לא לקחו חלק בעבר בתרגילי יוגה , והתכנית הותאמה במטרה לאפשר למתחילים להתקדם בבטחה מתנועות בסיסיות לתרגילים מתקדמים יותר במהלך תקופת המחקר.

במהלך שלב ההתערבות, מספר אירועי פרפור פרוזדורים היה נמוך יותר משמעותית מממוצע של 3.8 ל-2.1. מספר אירועי פאנטום ירד גם הוא, מממוצע של 2.6 ל-1.4. בנוסף, 22% מהמשתתפים לא סבלו כלל מאירועי פרפור פרוזדורים במהלך שלב ההתערבות של המחקר.

החוקרים מוסיפים כי חל שיפור דרסטי באיכות החיים של החולים, עם ירידה משמעותית במדדי חרדה ודיכאון. לדבריהם, נראה כי יוגה מסייעת בבקרת קצב הלב ומשפרת את איכות החיים של החולים. כל התערבות המסייעת בהפחתת או בקרת הפרעת הקצב עשוי להשפיע משמעותית על בריאות הציבור.

לאור הממצאים, החוקרים ממליצים על תרגילי יוגה כתוספת לטיפול בחולים עם פרפור פרוזדורים, מאחר והנ”ל עשויה להוביל לשיפור משמעותי.

מתוך כנס ה-American College of Cardiology

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה