קרדיולוגיה

חיסון נגד שפעת עשוי להוריד סיכון לארועים קרדיווסקולריים משמעותיים בחולים עם ACS (מתוך Eur Heart J)

מאת ד”ר אולה קראסיק

ממחקר חדש אשר פורסם בגיליון פברואר של כתב העת European Heart Journal עולה כי חיסון נגד Influenza עשוי להוריד סיכון לארועים קרדיווסקולריים משמעותיים בחולים עם acute coronary syndrome (ACS) .

בעבר הודגם כי זיהום ב-Influenza מעודד תהליך אתרוסקלרוטי וכך תורם להתפתחות מחלות קורונריות (ACS ). מחקר זה נועד להעריך את ההשפעה המגנה של חיסון נגד Influenza .

במחקר פרוספקטיבי זה מסוג PROBE (או prospective randomized open with blinded endpoint ) השתתפו 439 חולים אשר אושפזו בשל ACS . מחצית מחולים אלה קיבלו חיסון נגד Influenza ואילו מחצית לא קיבלו חיסון (קבוצת ביקורת).

ארועים קרדיווסקולריים משמעותיים, כולל תמותה, אשפוז בשל ACS , אשפוז בשל אי ספיקת לב, אשפוז בשל ארוע מוחי, קרו פחות בקבוצה שקיבלה חיסון מאשר בקבוצת הביקורת (9.5% לעומת 19.3%, יחס סיכון לא מתוקנן unadjusted HR 0.7, עם P=0.004 ). לא נמצא הבדל מובהק בתמותה קרדיווסקולרית בין שתי הקבוצות (2.3% בקבוצת החיסון, 5.5% בקבוצת הביקורת, יחס סיכון לא מתוקנן של 0.39, P=0.088 ).

החוקרים מסכמים וכותבים כי חיסון נגד Influenza עשוי להוריד סיכון לארועים קרדיווסקולריים משמעותיים בחולים עם ACS . על כן, ממליצים החוקרים על מתן החיסון כמניעה משנית בקבוצת חולים זו.

Eur Heart J, February 2011

לידיעה באתר NeLM

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה