קרדיולוגיה

נשים לפני גיל המעבר נהנות פחות מההשפעה מורידת השומנים של תזונה עשירה בסיבים תזונתיים (מתוך Am J Epidemiol)

מאת ד”ר אולה קראסיק

ממחקר חדש אשר פורסם בגיליון דצמבר של כתב העת American Journal of Epidemiology עולה כי אסטרדיול (Estradiol ) עשוי להפחית את ההשפעה המורידה שומנים של דיאטה עשירת סיבים בנשים לפני גיל המעבר.

ידוע כי תזונה עשירה בסיבים עוזרת להוריד את רמת השומנים בדם. אמנם, נשים לפני ואחרי גיל המעבר מגיבות באופן שונה לסיבים תזונתיים. הדבר מרמז על התפקיד האפשרי של אסטרדיול בהשפעת הסיבים התזונתיים על רמת השומנים בדם.

החוקרים עקבו אחר 259 נשים בריאות במשך 2 מחזורים חודשיים, ובדקו רמות כולסטרול ורמות הורמונים בדם במקביל לרישום צריכת הסיבים בתזונה. החוקרים השתמשו במודל מבני להערכת ההשפעה של התזונה על רמת כולסטרול כוללת וכן על רמת LDL .

בנשים אשר צרכו כמויות גדולות יותר של סיבים תזונתיים (מעל 22 גרם ביום) נצפתה ירידה גדולה יותר בכולסטרול כולל וכן ב-LDL . אמנם, השפעת הסיבים התזונתיים על רמות הכולסטרול הייתה נמוכה מהצפוי לפי המודל. מכך הסיקו החוקרים כי אסטרדיול עשוי להוות חלק מתהליך ההשפעה של סיבים תזונתיים על כולסטרול בנשים לפני גיל המעבר.

החוקרים מסכמים וכותבים כי צריכת כמות גדולה של סיבים תזונתיים אכן מביאה לירידה משמעותית יותר בכולסטרול. יש צורך במחקרים נוספים על מנת לעמוד על אופי הקשר בין אסטרדיול לבין השפעת הסיבים התזונתיים על כולסטרול.

Am J Epidemiol. December , 2010

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה