קרדיולוגיה

כללית מסכמת את 2009 ומציגה תכנית ל-2010: מוקדי שירות ומידע לחולי סרטן וקשישים, ביטול תשלומים לרפואה דחופה והרחבת שירותי האון-ליין

שירותי בריאות כללית קיימה השבוע מסיבת עיתונאים בה סיכמה את שנת 2009 והציגה את עיקרי יעדיה לשנת 2010 שהם איכות רפואית, תוך המשך צמצום פערים בבריאות בין מרכז לפריפריה, השקתם של שירותים ומוצרים חדשניים והרחבת ההטבות ללקוחותיה.

להלן הסיכום כפי שנשלח ע”י דוברת הכללית:

מנכ”ל הכללית אלי דפס: “כארגון הבריאות הגדול במדינה, האמון על מתן שירותי בריאות לכארבעה מיליון לקוחות, לקחנו על עצמנו לשפר כל העת את איכות חייהם של לקוחותינו ובתוך כך להוביל לצמצום הפערים הקיימים היום בתחום הבריאות בין מרכז לפריפריה.

בד בבד עם העשייה הרפואית, אנו במעקב מתמיד אחר הצרכים המשתנים של לקוחותינו ונותנים מענה באמצעות מוצרים ושירותים חדשניים שיהיו זמינים להם בכל זמן ובכל מקום. עשינו זאת ב-2009, עם שירותים כמו רופא ילדים און-ליין, השקת תוכנית בריאות שיניים פורצת דרך, זימון ביקורים לרופא ב-SMS – ונמשיך לעשות זאת גם השנה”.

לקראת איזון כלכלי

לדברי דפס, בעקבות יישום תוכנית התייעלות הצליחה הכללית לצמצם ב-2009 באופן משמעותי את גירעון הקופה. דפס: “אני מעודד מאוד מהתוצאות הכלכליות של תוכנית ההתייעלות וצופה איזון כלכלי בשנה הקרובה”.

הכללית מסכמת שנה לתוכנית ייחודית לצמצום פערים בבריאות

תוכנית ארצית שגיבשה הכללית לשלוש השנים הקרובות והחלה בשנה האחרונה, התמודדה בהצלחה עם אי השוויון והפערים הבריאותיים בישראל. התוכנית הופעלה ב-55 מרפאות נבחרות, בכל רחבי הארץ. במרפאות אלה מטופלים קרוב ל-400,000 לקוחות עם מאפיינים סוציו-דמוגרפיים נמוכים יחסית. לכל מרפאה הוגדרו 7 מדדים רפואיים שבלב העשייה הרפואית, בהם נדרש צוות המרפאה לשפר ולעודד את היענות הלקוחות לביצוע וניטור בדיקות ומצבים רפואיים.

המדדים שנבחרו: ביצוע בדיקות ממוגרפיה, ביצוע בדיקות דם סמוי בצואה, איזון סוכרת, איזון יתר לחץ דם, מניעת אנמיה בתינוקות, איזון שומנים בדם (היפרליפידמיה) וביצוע חיסוני שפעת.

התוכנית רשמה הצלחה רבה והביאה לשיפור של עשרות אחוזים בהיענות מטופלים לבדיקות סקר, ביצוע חיסונים, מניעת אנמיה בתינוקות ואיזון חולים במחלות כרוניות.

תוך שנה בלבד נרשם שיפור משמעותי: צמצום פער של  של 39% במדדים הרפואיים.

ריכוז מאמץ ממוקד במרפאות המטפלות בכעשירית מלקוחות הכללית, הביא לתוצאות יוצאות דופן בצמצום פערים בתוך זמן קצר יחסית. מדובר בתוצאות חסרות תקדים במדינת ישראל, והן יוצאות דופן גם בזירה הבינלאומית. על פי קצב ההתקדמות כבר ב-2011 ניתן יהיה להצביע על כך שאין פערים בריאותיים בכללית באוכלוסיות המתגוררות בפריפריה.

שירותים חדשים: מוקדים ייעודיים לחולי סרטן ולבני גיל הזהב

צריכת שירותי בריאות כבר מזמן אינה מסתכמת בביקור במרפאה הקהילתית.

הלקוח המתמודד עם מצבים בריאותיים מורכבים, זקוק לתמיכה רפואית בכל שעות היממה. בדיוק לשם כך הוקם לפני כחמש שנים מוקד האחיות של הכללית הנותן שירות לכמיליון פניות בשנה המוקד הגדול מסוגו במדינה. בהמשך להצלחה של מוקד זה הוקמו בימים אלו בתום פיילוט מוקדים מתמחים נוספים בתחום האונקולוגיה וגיל הזהב.

מוקד אונקולוגי (9585* ): מוקד טלפוני ייעודי לחולים אונקולוגיים שנועד להשלים את השירותים הקיימים במרפאות הקהילה ובתי החולים ומסייע לחולים להתמודד עם שאלות הנוגעות למחלתם. אחיות המוקד מעניקות ייעוץ מקצועי ומיומן ומסייעות לחולים להתמודד עם בעיות ושאלות המתעוררות בנוגע לתופעות לוואי של המחלה והטיפולים: כאב, חום, בחילה, דימום, בעיות בשינה, חרדה, דיכאון, חולשה, יובש בפה, קוצר נשימה, בלבול ועוד. השירות ניתן על ידי אחות מומחית לאונקולוגיה בעלת הרשאה וגישה לתיק הרפואי, שבסמכותה לתת הנחיות טיפול בהתאם לפרוטקולים טיפוליים מתוקפים ומאושרים. כל פנייה למוקד מתועדת ומועברת לתיק הרפואי של החולה, זאת כדי להבטיח המשך טיפול על ידי רופא המשפחה והצוות הרפואי הקבוע. המוקד נותן מענה מיידי לחולי סרטן ולבני משפחותיהם בימים א’-ה’ בין 18:00 עד חצות, בימי שישי מ – 13:00 ועד חצות ובימי שבת 8:00 עד חצות. השירות ניתן ללקוחות הכללית.

מוקד גיל הזהב (2700* ): קו זהב טלפוני  לבני 65+, המיועד לחולים ובני משפחותיהם המתמודדים עם בעיות בריאות ייחודיות לאוכלוסיית הגיל השלישי. הניסיון מלמד כי הם זקוקים למידע הנוגע לבעיות בריאות הדורשות התייעצות רפואית מיידית, מידע על שירותים בכללית, הדרכה בנוגע למימוש זכויות סוציאליות, המשך טיפול לאחר אשפוז, שיקום ועוד. צוות של אחיות בעלות הכשרה בגריאטריה וניסיון תעסוקתי עשיר לצד עובדות סוציאליות  מאיישות את המוקד בימים ובשעות בהם המרפאות בקהילה סגורות. המוקד פועל בימים א’-ה’ בשעות 16:0021:00.

הכללית מבטלת אגרות ומרחיבה פטורים בשירותי רפואה דחופה

בהמשך לשירותים המותאמים לצרכים ממוקדים, מתרחבים ההטבות והפטורים מהאגרות לכלל האוכלוסייה המבוטחת בכללית. בימים אלה החלה הכללית במהלכי שירות בלעדיים לביטול אגרות שונות ללקוחותיה במטרה להוציא את השיקול הכלכלי ממערך השיקולים של הלקוח כאשר הוא פונה לשירותי רפואה דחופה. הפטורים כולם ימומנו על ידי הכללית.

             ביטול אגרה לפניות למוקדי חירום בסופי שבוע וחגים   חדש בלעדי לכללית:

החל מימים אלו ניתן לכל לקוחות הכללית פטור מוחלט מאגרת מר”מ והם יוכלו לקבל שירותים רפואיים במסגרת מוקדי החירום ברחבי הארץ בסופי שבוע וחג, ללא כל תשלום. לרשות לקוחות הכללית עומדים כ-100 מוקדי רפואה דחופה ברחבי הארץ.  היקף הפעילות המוערכת בכל סוף שבוע כולל כ-100,000 פניות. שווי הפטור 68 .

             ביטול אגרת מיון בבתי חולים   חדש   בלעדי לכללית: החל מימים אלו מוענק לכל לקוחות הכללית פטור מאגרת מיון, לפונים בשעות שבהן המרפאות סגורות, ב-9   מצבים נוספים (בנוסף ל-13 הפטורים הקיימים היום על פי חוק). מקרים נוספים אשר פטורים מאגרת מיון כוללים התקף אסטמה, אירוע אפילפטי, נשיכה או הכשה של בעל חיים, חשד להרעלת תרופות או חומר כימי ועוד. התוצאה היא הקלה ללקוחות ושיפור שירות משמעותי ביותר וייחודי לכללית.

             החל מנובמבר 2009 ביטול אגרת מיון לנשים בהיריון: נשים הרות, לקוחות הכללית הפונות למיון נשים בשעות בהן סגורות המרפאות, פטורות מתשלום אגרת מיון בכל בתי החולים החל משבוע ההיריון הראשון ולא כמו בעבר כאשר הפטור ניתן החל משבוע 40. נשים בשבוע 40 ומעלה לא תשלמנה אגרת מיון בכל שעות היממה.

הכללית משיקה שירותי און-ליין חדשים: תיק רפואי אישי וערוץ טלוויזיה אינטרנטי

בתחום האון-ליין רושמת הכללית הובלה משמעותית על מתחרותיה מזה מספר שנים. אתר האינטרנט של הכללית הוא אתר הבריאות הפופולארי ביותר בישראל עם כשני מיליון ביקורים בחודש, כאשר אחריו ובפערים עצומים מדורגים אתרי בריאות מתחרים. ההובלה אינה באה לידי ביטוי רק בהיקף פעילות אלא בעיקר בפתרונות ופיתוח כלים חדשים לרפואה מקוונת. בהמשך למגוון השירותים באינטרנט, שירות רופא ילדים און-ליין וזימון ביקורים

ב-SMS , מציג המערך המקוון שירותים חדשניים נוספים:

                 רשומה רפואית באינטרנט: לקוחות הכללית יכולים לנהל תיק רפואי אישי של כל בני המשפחה באתר האינטרנט. תינתן גישה לתוצאות מעבדה המלוות בהסברים מקיפים, לגרפים למעקב אישי אחר התוצאות, ולזימון לבדיקות דם במרפאה. כמו כן, תתאפשר שליחת תוצאות אנונימית תוך כדי התייעצות עם רופאים מומחים, ובחודשים הקרובים יורחבו השירותים ויכללו רשימת תרופות אישית, הצגה והדפסה של טפסי התחייבות, מעקב אחרי פניות למערך כללית מושלם ואישורי מחלה.

                 כללית TV: אתר הכללית יחנוך בשבועות הקרובים את ספריית הווידיאו הגדולה ביותר בישראל בתחום הבריאות. ערוץ הווידיאו החדש יכלול מאות סרטונים במגוון תחומים בריאותיים, יאפשר יצירת רשימות צפייה אישיות, שיתוף והעלאת תגובות. ערוץ הווידיאו הופק ברמה טלוויזיונית גבוהה עם דגש על מדריכי הסברה לתופעות ומחלות, , שימוש נכון במכשור רפואי ביתי, וניהול אורח חיים בריא . מיטב מומחי הכללית מציגים את הסרטונים בתחום התמחותם.

הערת מערכת: רק לפני כשבוע פרסמנו כאן את תוצאות מכון ברוקדוייל באשר לשביעות הרצון של המבוטחים בקופות. בכללית אכן נרשם שיפור משמעותי בשיעור המרוצים מאוד, אך עדיין שיעור המרוצים והמרוצים מאוד בכללית עמד על 88% בהשוואה ל-91%, 92% ו-93% בלאומית, מאוחדת ומכבי בהתאמה.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה