Eprotirome לטיפול בדיסליפידמיה שאינה מגיבה לטיפול בסטטינים (מתוך NEJM)

ממחקר חדש שפורסם ב-New England Journal of Medicine עולה כי האנאלוג להורמון בלוטת התריס, Eprotirome, עשוי לשמש כאופציה יעילה לטיפול בדיסליפידמיה שאינה הגיבה באופן מלא לטיפול בסטטינים.

לדברי החוקרים, מאחר שהורמון בלוטת התריס מביא לירידה ברמות LDL, עם השפעות חיוביות נוספות על מטבוליזם של ליפופרוטאינים, הם בחנו את הבטיחות והיעילות של Eprotirome בהפחתת רמות LDL בדם בחולים עם היפרכולסטרולמיה, שכבר טופלו ב-Simvastatin (סימבקור) או Atorvastatin (ליפיטור).

במחקר מבוקר-פלסבו, כפל-סמיות, נכללו 184 חולים, שחולקו באקראי לטיפול פלסבו (n=47) או Eprotirome במינון של 25 מיקרוגרם (n=47), 50 מיקרוגרם (n=46), או 100 מיקרוגרם (n=44), שניתן פעם ביום. היעד העיקרי היה השינוי ברמות LDL לאחר 12 שבועות. בנוסף, נערך ניטור אחר תופעות לוואי של הטיפול על הלב, העצם ויותרת המוח.

הוספת פלסבו או Eprotirome במינון של 25, 50, או 100 מיקרוגרם ביום הביאה לירידה ברמות LDL בדם מ-139 מ”ג לד”ל ל-127 מ”ג לד”ל, 112 מ”ג לד”ל, 100 מ”ג לד”ל ו-92 מ”ג לד”ל, בהתאמה (ירידה ממוצעת של 7%, 22%, 28% ו-32%, p<0.001), והדבר היה דומה לירידות ברמות כולסטרול כללי, טריגליצרידים ו-HDL. החוקרים לא זיהו תופעות לוואי של Eprotirome על הלב או העצם. לא תועדו שינויים ברמות Thyrotropin או Triiodothyronine, למרות שרמת Thyroxine ירדה בחולים שטופלו ב- Eprotirome.

החוקרים מסכמים וכותבים כי הוספת Eprotirome לטיפול בסטטינים הביאה לירידה משמעותית בערכי LDL, עם פרופיל שומנים טוב יותר.

NEJM 2010; 362: 906-916

לידיעה ב-NELM

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה