כיצד התרגשות וסטרס גורמים להתקפי לב? (מתוך J Am Coll Cardiol )

מדוע קיימת שכיחות גבוהה יותר של התקפי לב בזמן משחקי כדורגל מותחים? חוקרים מגרמניה שופכים אור על הפתופיזיולוגיה בבסיס תופעה זו.

החוקרים הדגימו לאחרונה עליה של פי 2.7 בהיארעות של אירועים קרדיווסקולאריים חריפים בהקשר של משחקי כדורגל במסגרת הגביע העולמי. בשל הקשר הקרוב מבחינת הזמן, נראה כי מצבי החירום הלבביים הללו נבעו מדחק רגשי.

במטרה ללמוד על הפתופיזיולוגיה בבסיס הקשר, החוקרים חקרו 58 חולים שפיתחו תסמונת כלילית חריפה במהלך משחקי הגביע העולמי, 58 משתתפים עם תסמונת כלילית חריפה שאינה על-רקע סטרס (קבוצת ביקורת), ו-58 מתנדבים בריאים.

במהדורת 16 בפברואר של Journal of the American College of Cardiology, החוקרים מדווחים כי בהשוואה לקבוצת הביקורת, בקרב חולים שפיתחו תסמונת כלילית חריפה על-רקע משחקי הגביע העולמי, תועדו רמות גבוהות יותר משמעותית של מספר מדיאטורים דלקתיים, כולל Soluble CD40L, sVCAM-1 (Soluble Vascular Cell Adhesion Molecule-1), MCP-1 (Monocyte Chemoattractant Protein-1) ו-TNF-Alpha (Tumor Necrosis Factor Alpha). החוקרים מצאו קשר חיובי בין מדיאטורים אלו ובין רמות Endothelin-1.

הן Endothelin-1 והן MCP-1 הבחינו היטב בין מקרים של תסמונת כלילית חריפה על-רקע סטרס ובין מקרים של תסמונת כלילית חריפה שאינה על-רקע סטרס.

מהתוצאות עולה כי לתרופות המכוונות כנגד Endothelin-1 עשויה להיות חשיבות רבה במניעת תחלואה קרדיווסקולארית על-רקע סטרס נפשי.

J Am Coll Cardiol2010;55:637-642

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה