השפעת הניסיון בביצוע אינטובציה בשטח על הישרדות החולים (מתוך Annals of Emergency Medicine)

מאת ד”ר נגה ליפשיץ

מתוצאות מחקר שפורסם ב-8 בפברואר 2010 ב- Annals of Emergency Medicine, עולה כי נמצא קשר בין היקף הניסיון בביצוע אינטובציה מחוץ לבית החולים, ובין הישרדות החולים במקרי דום לב או מחלה רפואית.

על מנת להעריך את השפעת הניסיון בביצוע אינטובציות על הישרדות החולים בדקו החוקרים נתונים ממאגר רפואת החירום הארצי של פנסילבניה. הניסיון בביצוע אינטובציות הוגדר כמספר האינטובציות המצטבר בשנים 2000-2005. המחקר כלל 4,867 מטפלים שביצעו אינטובציה ב-33,117 חולים בשנים 2003-2005, כולל 21,753 מקרי דום לב, 8,162 חולים עם מחלה רפואית ללא דום לב, ו-3,202 נפגעי טראומה ללא דום לב.

החוקרים מדווחים כי לחולים שסבלו מדום לב ועברו אינטובציה ע”י מטפל מנוסה מאוד (>50 אינטובציות) היה סיכוי גבוה ב-48% לשרוד, בהשוואה לחולים שטופלו ע”י מטפל עם מעט ניסיון (1-10 אינטובציות). כמו כן, הסיכוי של חולים עם מחלה רפואית (ללא דום לב) לשרוד היה גבוה ב-50% אם טופלו ע”י מטפל מנוסה מאוד, בהשוואה לטיפול ע”י מטפל לא מנוסה בביצוע אינטובציות.

החוקרים מציינים כי לא נמצא קשר בין ניסיון מבצע האינטובציה ובין ההישרדות של נפגעי טראומה ללא דום לב באופן כללי. עם זאת, בקרב נפגעי טראומה שטופלו ע”י שירותי הצלה לא-עירוניים נצפה סיכוי טוב יותר להישרדות, כאשר המטפל היה בעל ניסיון בביצוע אינטובציות. באזורים לא-עירוניים נמצא כי לנפגעי טראומה שעברו אינטובציה ע”י מטפל מנוסה מאוד היה סיכוי גבוה כמעט פי 6 לשרוד, בהשוואה לאלו שטופלו ע”י מטפל עם מעט ניסיון.

Ann Emerg Med 2010.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה