קרדיולוגיה

ה-WHO מגיב בחומרה כנגד ההאשמות לפיהן ניהל קמפיין מוגזם להתחסנות נגד שפעת H1N1 בהשפעת תעשיית התרופות (Pharmatomes )

ארגון הבריאות העולמי

מאת בעז גנזבורג, עורך מינהל ושיווק רפואי

גורם בכיר בארגון הבריאות העולמי, ה-WHO דחה בשאט נפש האשמות לפיהם ה-WHO גרם במתכוון להגזמה בחומרת הפנדמיה של ה-H1N1 וזאת בלחץ התעשייה הפרמצבטית ש”דחפה” את החיסונים לשפעת זו.

הבכיר, ד”ר  Keiji Fukuda  יועץ מיוחד למנהל הכללי של ה-WHO, הגיב לטענות לפיהם הפנדמיה היא מזוייפת באומרו שהטענות הללו גם שגויות וגם חסרות אחריות. זאת בעקבות התבטאות של יו”ר הועדה האירופאית לבריאות, Wolfgang Wodarg שאמר שהקמפיין להתחסנות נגד שפעת H1N1 הוא “הסקנדל הרפואי הגדול ביותר במאה האחרונה” .

ד”ר Fukuda הוסיף שה-WHO פעל באופן מאוזן ונאמן בהעברת המידע לציבור, ללא הגזמה והעצמת הסיכון הקיים בפנדמיה. הטענה שלא מדובר בפנדמיה היא טעות מבחינה מדעית. שפעת ה-H1N1 התפשטה ברחבי העולם ועונה על ההגדרות שלא שונו . כמו כן דחה את הטענות שה-WHO הושפע ונדחף ע”י התעשייה הפרמצבטית והופעלו הפרוצדורות הרגילות למניעת חשש לניגודי אינטרסים.

ד”ר Fukuda הדגיש שמלכתחילה ה-WHO ציין שקיים חוסר וודאות לגבי חומרת הפנדמיה . הוא הוסיף שאמנם כעת הרושם הוא שחומרת התחלואה של H1N1 היא בדר”כ נמוכה, ושיש גם ירידה במס’ המקרים בהרבה מדינות, אך הוירוס ממשיך להתפשט ופעילותו גוברת באיזורים כמו צפון אפריקה, דרום אסיה ומזרח אירופה. כמו כן לדעתו אין להוציא מכלל אפשרות שגל נוסף של תחלואה יתרחש בחצי הכדור הצפוני בסוף החורף או תחילת האביב.  
לדיווח ב-pharmatimes

הערת המערכת:  בעניין זה נפנה אותכם ל-2 דיווחים מהחודשים האחרונים שעסקו בשאלת הקמפיין להתחסנות בעולם, ובארץ:










1. 





2. 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה