אירועי Electrical Storm שכיחים ובלתי-צפויים במכשירי ICD (מתוך Eur Heart J)

Electrical Storm היא תופעה בה טכיקרדיה חדרית פרסיסטנטית או פרפור חדרים מובילים למכות חשמל תכופות או קיצוב נגד-טכיקרדיה, מהתקן ICD (Implantable Cardioverter Defibrillator). מתצפיות ממחקר פרוספקטיבי גדול עולה כי אחד מכל חמישה מטופלים ב-ICD יחווה לפחות אחד מהאירועים הללו בכל שנה.

המחקר הנוכחי נועד לבחון את השפעות Azimilide, טיפול תרופתי חדש נגד הפרעות קצב, על תדירות טכיאריתמיות חדריות במושתלי ICD.  החוקרים בחנו את השפעות Azimilide על Electrical Storms, שהוגדרו כשלושה אירועים, או יותר, בתוך 24 שעות, ונחשבו מצבי חירום רפואיים.

במחקר נכללו 633 חולים שטופלו ב-ICD בעקבות הפרעות קצב חדריות, שגוייסו מ-121 מרכזים בצפון אמריקה ואירופה. החולים חולקו באקראי לטיפול פלסבו (n=214), Azimilide במינון 75 מ”ג ביום (n=220), או Azimilide במינון 125 מ”ג ביום (n=99). ההיארעות, המאפיינים והסיבוכים הקליניים של Electrical Storms תועדו במהלך חציון תקופת מעקב של 367 ימים.

148 חולים (23%) חוו לפחות אירוע אחד של Electrical Storm, ומספר אירועי טכיקרדיה חדרית או פרפור חדרים עמד על 5 בממוצע.  66 חולים פיתחו אירוע אחד, 31 פיתחו שני אירועים, ו-51 פיתחו שלושה אירועים או יותר (סה”כ, 568 Electrical Storm).

החוקרים לא מצאו פקטורים מנבאים עצמאיים להפרעות קצב פרסיסטנטיות אלו. בניגוד לממצאים ממחקרים תצפיתיים קטנים, לא נמצא קשר בין מקטע הפליטה של חדר שמאל (LVEF) ובין היארעות Electrical Storms, או שיעורי התמותה. עם זאת, Electrical Storm הובילו לעליה משמעותית בשיעורי האישפוז בבתי חולים, שנדרש לרוב בתוך 24 שעות מהאירוע.

שכיחות האירועים החוזרים ירדה ב-41% בקרב מטופלי Azimilide במינון 75 מ”ג (p=0.075), וב-55% בקרב מטופלים במינון 125 מ”ג (p=0.016). החוקרים ממליצים על טיפול ב- Azimilide למניעת הישנות Electrical Storms במושתלי ICD.

עם זאת, במאמר מערכת המתייחס למחקר, מתנגדים הכותבים למסקנה ומציינים כי התוצאות מוכיחות כי יעילות טיפול ב- Azimilide להורדת שכיחות Electrical Storms היא לפחות מוגבלת ביותר. כמו כן, התרופה לא האריכה את הזמן עד לאירוע Electrical Storm ראשון. הכותבים גם מביעים את חששם מכך שחמישה חולים פיתחו Torsade de pointe תחת טיפול ב- Azimilide, וכי ייתכן כי מדובר בתת-הערכה, מאחר שעבור כמחצית מכל הפרעות הקצב לא היו תרשימי אלקטרוגרם זמינים. למרות שמדובר בהשערה, לא ניתן לשלול כי התכונות הפרו-אריתמיות של הטיפול ב- Azimilide עשויות לגבור על ההשפעות כנגד הפרעות קצב של התרופה.

Eur Heart J 2006;27:3027-3032.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה